عامل شکار یک هوبره در لارستان پس از واریز بخشی از جریمه به دادگاه معرفی شد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): روز دوشنبه ۹۴/۱۰/۱۴ نیروهای یگان محیط زیست لارستان فارس حین گشت و کنترل شبانه در مناطق آزاد این شهرستان حوالی ساعت ۱۰ شب به یک خودروی پاژن در خارج از جاده اصلی مشکوک شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست لارستان در این باره گفت: محیط بانان جهت بررسی موضوع به سمت خودروی مذکور حرکت کرده و متوجه شدند راننده خودرو به منظور شکار غیرمجاز در حال پروژکتور کشی است.

خدانظر انصاری اظهار داشت: مامورین جهت برخورد قانونی با متخلف وارد عمل شده و خودروی پاژن را متوقف نمودند.

خدانظر انصاری گفت: در بازرسی از درون خودرو لاشه یک هوبره، یک اسلحه پنج تیر مجاز، قطار فشنگ و سایر ادوات شکار کشف و ضبط گردید.

در این رابطه یک متهم بازداشت و پس از تشکیل پرونده به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی حمایت شده به مراجع قضایی معرفی گردید.

بر اساس نرخ جدید بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه  ضرر و زیان وارده به محیط زیست، جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیرمجاز هر یک هوبره معادل دویست میلیون ریال تعیین شده است که متهم می بایست این مبلغ را به حساب دولت واریز نماید.

شکارچی متخلف روز گذشته (چهارشنبه ۹۴/۱۰/۱۶) میلغ پنج میلیون تومان بابت بخشی از ضرر و زیان وارده به محیط زیست را به حساب دولت واریز و فیش مربوطه را به دادگاه ارائه نمود.

همچنین متهم در دادگاه به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی حمایت شده محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۲ قانون شکار و صید به حبس از سه ماه تا سه سال و یا جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا هجده میلیون ریال محکوم خواهد شد.

بر اساس ماده ۱۴ قانون شکار و صید اسلحه و ادوات کشف شده از متخلف تا اتمام رسیدگی به پرونده و تعیین تکلیف از سوی دادگاه، توقیف و در اختیار اداره محیط زیست می باشد.

مقام قضایی می تواند با استناد به ماده مذکور و ماده ۲۱۵ قانون مجازات اسلامی نسبت به ابطال مجوز حمل سلاح کشف شده اقدام و دستور مصادره اسلحه مربوطه به نفع دولت را صادر نماید.

+53
-5
  

6 دیدگاه

  1. مسعود شهرابی می‌گوید:

    بهتره با رایزنی مسئولان سازمان با سازمان قضایی کشور، از آزادی متهم قبل از پرداخت کل مبلغ جریمه ممانعت به عمل بیاد، یعنی چی که فیش پنج میلیون تومان رو برده دادگاه نشون داده! چشمش کور کامل پرداخت کنه دیگه هم هوس نمیکنه از این غلطا بکنه

    پر طرفدار Thumb up 46 Thumb down 37

  2. اگر اتومبیل یا موتور سیکلت شکارچی ها به نفع سازمان محیط زیست ضبط گردد مطمئنا درصد وقوع چنین جرایمی به شدت کاهش پیدا خواهد کرد!

    داغ Thumb up 27 Thumb down 25

  3. محمود از خمین می‌گوید:

    از اسلحه وقطارش پیداست شکارکش با سابقه ای هست

    داغ Thumb up 20 Thumb down 20

  4. محسن رزاقی، ((سلام بر حامیان جانداران)) می‌گوید:

    از قاضی محترم مصادره سلاح وابطال جواز حمل را خواستارم.
    جنابان مسول میبینید هوبره مملکت خودتون رو.
    اگر واقعا خون تو رگهاتون به جوش اومده لطف کنید اینقدر جواز ندید!!!!!!!!!!!.

    داغ Thumb up 19 Thumb down 19

  5. جاسم می‌گوید:

    خاک تو سرش
    آخه مگه این زبان بسته چقدر گوشت داره ؟
    حیوان به این قشنگی تورا خدا نابودش نکنین

    داغ Thumb up 5 Thumb down 3

  6. شاهین می‌گوید:

    از قاضی محترم پرونده مصادره اسلحه و ابطال جواز حمل سلاح را خواستاریم

    موافقم / مخالفم Thumb up 1 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>