ایران و فرانسه در زمینه محیط زیست و آب و هوا یادداشت تفاهم امضا نمودند

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فرانسه با امضای ۲۰ سند همکاری، راه را برای تلاشی نوین و عملیاتی در روابط سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و علمی در دوره پسابرجام گشودند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست پام، در میان این اسناد که عملا افق و نقشه راه همکاری های همه جانبه و مشترک دو کشور را ترسیم می کند و عصر پنجشنبه به وقت محلی در کاخ الیزه، با حضور دکتر حسن روحانی و فرانسوا اولاند روسای جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فرانسه امضا شد، یادداشت تفاهم همکاری در زمینه محیط زیست و آب و هوا نیز به امضاء رسید.

این یادداشت تفاهم که توسط معصومه ابتکار معاون رییس جمهور و رییس سازمان محیط زیست ایران و وزیر امور خارجه فرانسه امضا شد از ماهها قبل مورد بررسی و کارشناسی لازم قرار داشت تا به عنوان تفاهم نامه ای موثر و عملیاتی بتواند همکاری های مفید دو کشور را برای بهبود وضعیت محیط زیست در بر داشته باشد.

پس از مراسم امضای ۲۰ سند همکاری، روسای جمهور دو کشور در مصاحبه ای مطبوعاتی شرکت کردند.

رئیس جمهور کشورمان در سخنانی که پیرامون زمینه های همکاری با فرانسه ایراد کرد، توجه ویژه دولت یازدهم را به موضوع محیط زیست مورد تاکید قرار داده و گفت: مسئله محیط زیست برای ما بسیار اهمیت دارد؛ نقشی که فرانسه در این زمینه دارد آنچه در COP21 انجام گرفت و نقشی که ایران در کنار فرانسه در این مذاکرات داشت. ما همچنین مسئله محیط زیست را  به عنوان یک مسئله مهم برای همه انسان ها و برای همه کشور ها مد نظر قرار می دهیم و در این زمینه آماده و مایل هستیم با طرف فرانسوی همکاری بکنیم.

دکتر روحانی تاکید کرد: ایران در مسیر دستیابی به اهداف این اجلاس در کنار فرانسه و دیگر کشورهای دنیا است و مشتاق و مایل به همکاری در این زمینه هستیم.

+20
0
  

4 دیدگاه

  1. kooshan می‌گوید:

    روابط و مناسبات بین المللی مسالمت جویانه و مبتنی بر تلاش جهت حفظ صلح و امنیت منطقه ای و جهانی و کوشش جهت حفظ و بقای ذخائر طبیعی کره ارض که میراثی مشترک و جهانی است نیازمند برقراری روابط دوستانه بین دولتها و ملتها براساس احترام و حفظ و تأمین منافع متقابل و نیز تفاهم و توافق و همکاریهای متقابل در این رابطه می باشد که امری سودمند، منطقی و معقول و ضمنأ سازگار با موازین و آموزه های دینی، انسانی و اخلاقی بوده و شایسته است در مقیاس جهانی بسیار بیشتر از سطح فعلی مورد توجه همه کشورها قرار گیرد. خوشبختانه دولت در این زمینه رویکرد مثبت و قابل قبولی اتخاذ کرده و این جهت گیری مفید و سازنده در مسیر حفظ منافع ملی و مصلحت عموم هموطنان و همچنین در راستای حفاظت بهتر از محیط زیست و حیات وحش کشور و نیز در جهت حفظ مواریث طبیعی جهانی بوده و لازم است مورد استقبال و حمایت هموطنان گرامی بویژه دوستداران و علاقمندان طبیعت قرار گیرد.

    پر طرفدار Thumb up 4 Thumb down 0

  2. اگر به مسئله محیط زیست اهمیت داده می شد نمی بایست قرار داد ساخت سالی ۲۰۰ هزار ماشین بنزینی با پژو امضا میشد!
    باید قرار داد ماشین برقی امضا میکردن بجاش!
    این تولید ماشین برقی هست که آلودگی هوا را کم میکنه!
    ۲۰۰ هزار اتومبیل بنزینی در سال میدونید چقدر آلودگی ایجاد میکنه؟!

    موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 2

  3. میلاد می‌گوید:

    با سلام . میخواستم ببینم ک تو این سند امضا شده چیزی راجع ب کمک فرانسه در مورد احیای رودخونه های ایران و ماهی قزل آلا هم بوده . فرانسه یکی از بهترین گزینه هاست در این مورد . ممنون میشم اگه اطلاعی دارید اطلاع رسانی کنید

    پر طرفدار Thumb up 4 Thumb down 0

  4. جمشید از خوی می‌گوید:

    بی تردید دیپلماسی محیط زیست مخرج مشترک همه کسرهای عرصه روابط بین الملل است که با حداقل صورت حساب مالی بالاترین ارزش افزوده را ایجاد میکند.

    امتحان کنیم.!

    پر طرفدار Thumb up 3 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>