عامل شکار غیرمجاز یک مرال و یک شوکا در کردکوی شناسایی و به دادگاه معرفی شد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): به دنبال کسب اطلاعاتی مبنی بر انجام شکار غیر مجاز در مناطق جنگلی کردکوی، نیروهای یگان محیط زیست این شهرستان به تحقیق در این رابطه مشغول شدند.

مدیر روابط عمومی محیط زیست استان گلستان در این باره گفت: محیط بانان در جریان تحقیقات منزل یک شکارچی متخلف را در روستان بالاجاده شناسایی نموده و موضوع را با مقام قضایی درمبان گذاشتند.

مدیر روابط عمومی محیط زیست استان گلستان در این باره گفت: محیط بانان پس از هماهنگی با دادستان و اخذ نیابت قضایی ، به همراه مامورین پاسگاه انتظامی وارد منزل فرد مظنون شدند.

در بازرسی از این مکان مقداری گوشت شکار متعلق به مرال ، مقداری گوشت شکار متعلق به شوکا ، یک قبضه سلاح گلوله زنی برنو و یک قبضه شکاری ساچمه زنی کشف و ضبط گردید.

گوشت مرال ، مقداری گوشت شوکا ، یک قبضه سلاح گلوله زنی برنو و یک قبضه شکاری ساچمه زنی کشف شده

در این رابطه یک شکارچی متخلف پس از تشکیل پرونده، جهت رسیدگی  به جرم به مراجع قضایی معرفی گردید.

بر اساس نرخ جدید بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه ضرر و زیان وارده به محیط زیست، جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیرمجاز هر یک مرال یا شوکا معادل سیصد و پنجاه میلیون ریال تعیین شده است. بنابراین متهم می بایست مبلغ ۷۰۰ میلیون ریال بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست را به حساب دولت واریز نمایند.

همچنین متهم در دادگاه به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی حمایت شده محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۲ قانون شکار و صید به حبس از سه ماه تا سه سال و یا جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا هجده میلیون ریال محکوم خواهد شد.

بر اساس ماده ۱۴ قانون شکار و صید، اسلحه ها و ادوات کشف شده تا اتمام رسیدگی به پرونده و تعیین تکلیف از سوی دادگاه، توقیف و در اختیار اداره محیط زیست می باشد.

مقام قضایی می تواند با استناد به ماده مذکور و ماده ۲۱۵ قانون مجازات اسلامی نسبت به ابطال مجوز حمل سلاح های کشف شده اقدام و دستور مصادره اسلحه های مربوطه به نفع دولت را صادر نماید.

+159
-150
  

13 دیدگاه

  1. میشو می‌گوید:

    بابا دست از سر باقی طبیعت خدا بردارید
    محیط زیست کشورمان هم اکنون نیاز مند یاری و توجه ویژه ،فعالان و دوستداران و علاقه مندان این سرزمین است.
    امید است با بهره گیری از ظرفیتهای به وجود امده در رسانه جهت نقد عملکردهای محیط زیستی و هم افزایی دانسته هایمان به توسعه شتابان صنعتی کشور کمک شایسته ای کرده باشیم.
    مگر نه این است که بر سر در سازمان حفاظت محیط زیست این آیه نقش بسته است:
    بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
    یُسَبِّحُ لِلَّهِ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الْأَرْضِ الْمَلِکِ الْقُدُّوسِ الْعَزِیزِ الْحَکِیمِ

    امیدوارم خداوند خود، شر: شکارچی – شکارکش – مبلغین شکار – پوشانندگان چهره واقعی شکارچیان – دلسوزان طبیعت (شکارچی) – شکارچیان واقعی – غارتگران منابع طبیعی – نابودکننده های ذخایر ژنتیکی (شیر و ببر) – فعالین در عرصه تجهیزات شکار که به عنوان دوستداران واقعی طبیعت خود را در فضای مجازی معرفی کرده و در راستای تطهیر چهره شکارچیان در تلاشند را از سر طبیعت این سرزمین و گنجینه های آن کم کند .

    داغ Thumb up 39 Thumb down 49

    • حجت می‌گوید:

      وهمینطور
      علی الخصوص طرفداران و حامیان ظاهری حیات وحش
      که خدا میداند در پشت این حمایتشان هر کدام به نوعی دنبال
      چیزی هستند. و قطعا” از همه بد تر ضربه به حیات وحش می زنند.

      پر طرفدار Thumb up 36 Thumb down 12

  2. کریمی افشار می‌گوید:

    با سلام و تشکر از کسانی که در دستگیری این شکارچی حرفه ای که با خیال راحت مشغول خوردن گوشت شکار بود و معلوم نیست چند سال مشغول شکار است و اگر نیروهای مردمی همکاری نمی کردند نسل شوکا و مارال منقرض میشد چون شکارچی های این چنینی انگشت شمارند

    پر طرفدار Thumb up 23 Thumb down 9

  3. محمد مهدی غلامی می‌گوید:

    خواهش میکنم محیط زست مازندران یه فکری به حال روستای چهارباغ و انگوران چالوس بکنه منطقه حفاظت شده چهارباغ که دره اندرسم از وسط این منطقه میگذرد بسیار بکر است و انواع وحوش را در خود جای داده ولی متسفانه مدتیست پای شکارچیان به دل این منطقه باز شده و نبود نظارت حتی کنترل با ماشین و پایش و سرشماری داره نابود میشه

    پر طرفدار Thumb up 22 Thumb down 6

  4. شاهین می‌گوید:

    دو گونه فوق العاده کمیاب و در خطر انقراض کشور توسط یک فرد نادان از پا درآمدند!

    علاوه بر اخذ جریمه ۷۰ میلیون تومانی از قاضی محترم پرونده توقیف سلاح شکاری و ابطال جواز حمل این متخلف را خواهانیم.

    پر طرفدار Thumb up 22 Thumb down 16

  5. شکارچی کویر می‌گوید:

    ضمن تشکر ضمن اینکه مبلغ جریمه بسیار خوب و باعث بازدارندگی میباشد کسانیکه به قانون بی توجهند باید چوب ندام کاری خود رابخورند.

    پر طرفدار Thumb up 18 Thumb down 15

  6. حفاضت می‌گوید:

    اگر مسعولین و نمایندگان مردم قوانین قدیمی شکار را از بندهای محیط زیست اصلاح کنند و از کارشناسان دلسوز حیات وحش بهره ببرند و تفکر حیوان ستیزی و جنگل ستیزی از فکرشان خارج کنند و از هوای آلوده تهران خود را خارج و به دله طبیعت بروند و آسیبهای که به جنگلهای شمال و جنگلهای بلوط زاکرس و جانورانی که در معرض نابودی هستند بنگرند و از نزدیک لمس کنند و حس کنند با تمام وجودشان این نگاه بی تفاوت گونه به جانوران و جنگلها از دید شان عوض می شود .

    پر طرفدار Thumb up 11 Thumb down 7

  7. خورشید می‌گوید:

    مرال و شوکا… هر دو منحصر به فرد و در لبه ی پرتگاه انقراض …..

    تا آخرین لحظات سال مشغول دزدی و جنایت هستن این وحشی ها !!!

    داغ Thumb up 14 Thumb down 13

  8. کلارى می‌گوید:

    ظاهرا این شکارچى از قصابى محل خرید نمى کرده .

    پر طرفدار Thumb up 16 Thumb down 11

  9. پرنده مهاجر می‌گوید:

    کلا شکارچیای این روستا که نامش برده شد شدیدا مخرب جنگل و حیواناتش هستن و آنهارا حق خود میدانند. نسل هرچی شوکا و مرال رو انداختن. فقط خدا به داد اونجا میتونه برسه

    پر طرفدار Thumb up 21 Thumb down 2

  10. شاهین بحری می‌گوید:

    وای برما و وای بر حیات وحش این سرزمین…… افسوس و افسوس …ولی چکنم که با افسوس هم دردی دوا نمیشه کرد…. هر روز تو این اخبازر ها داغی به داغ های دیگه دل دوستداران محیط زیست اضافه میشه…. بر باعثین و بانیان و دشمنان حیات وحش و منابع ملی و دزدان و غارتگران حیات وحش لعنت باد.

    داغ Thumb up 11 Thumb down 9

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>