لاشه یک قوچ وحشی در شهرستان فردوس کشف شد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): نیروهای یگان محیط زیست شهرستان فردوس در استان خراسان جنوبی حین گشت و کنترل در منطقه آزاد تیرماهی متوجه آثار و علائم حضور شکارچیان متخلف شدند.

رییس اداره محیط زیست شهرستان فردوس در این باره گفت: محیط بانان به جست و جوی شکارچیان پرداختند اما متخلفین با توجه به تاریکی هوا منطقه را ترک نمودند.

عبداله اسدی برون اظهار داشت: نیروهای یگان محیط زیست پس از چند روز تلاش با کمک پلیس آگاهی شهرستان هویت و محل سکونت متخلفین را شناسایی نمودند.

محیط بانان پس از هماهنگی با دادستان و اخذ نیابت قضایی به همراه مامورین پاسگاه انتظامی وارد منزل مظنونین شده و به تفتیش خانه پرداختند.

در جریان بازرسی از این مکان اجزای بدن یک قوچ وحشی کشف و ضبط و چهار متهم در این رابطه بازداشت و به مراجع قضایی معرفی شدند.

بر اساس نرخ جدید بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه  ضرر و زیان وارده به محیط زیست، جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیرمجاز هر قوچ یا میش وحشی معادل یکصد میلیون ریال تعیین شده است که متخلفین می بایست این مبلغ را به حساب دولت واریز نمایند.

متهمین علاوه بر پرداخت ضرر و زیان وارده به محیط زیست ناشی از شکار غیرمجاز یک قوچ وحشی، در دادگاه به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی حمایت شده در محدوده پارک ملی محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۳ قانون شکار و صید به حبس از ۹۱ روز تا سال و یا جزای نقدی از یک میلیون و هشتصد هزار ریال تا ۲۰ میلیون ریال محکوم خواهند شد.

+11
-30
  

8 دیدگاه

  1. گوزن زرد می‌گوید:

    لطفا دست از کشتن حیوانات بیگناه در طبیعت دست بردارید

    پر طرفدار Thumb up 26 Thumb down 13

  2. DORNA می‌گوید:

    خدا خیرشون بدهد محیطبانان را که تا دستگیری شکارچیان پیگیر بوده اند این همکاری نیروهای آگاهی با محیطبانان جای خوشحالی دارد و ان شاء الله تداوم داشته باشد.

    پر طرفدار Thumb up 22 Thumb down 17

  3. kooshan می‌گوید:

    در رسانه های معتبر و رسمی کشور بطور متوالی با اخباری در رابطه با وضعیت و شرایط طبیعی کشور مواجه هستیم که جای دقت و تأمل دارند نظیر :
    * «……….. کارشناسان با بررسی وضعیت آب و هوای ۲۹ کشور خاورمیانه و شمال آفریقا در ۳۰ سال گذشته به این نتیجه رسیده‌اند که تا نیمه قرن ۲۱، خاورمیانه و شمال آفریقا به قدری گرم خواهد شد که سکونت انسان در آن بسیار دشوار خواهد بود…….» *
    * «…… رئیس پژوهشکده اقلیم‌شناسی از افزایش یک درجه‌ای دمای کشور نسبت به حد نرمال و طبیعی طی ماه‌های اردیبشت، خرداد و تیر خبر داد…….» *
    * « هشدار رئیس مرکز ملی خشکسالی کشور :
    بارش‌ها جبران مافات خشکسالی نکرده است…..» *
    گذشته از اینکه حساسیت و توجه مسئولین و عموم مردم در این ارتباط قابل بررسی و سنجش و نقد است اما از طرف دیگر و در این میان نیز بطور مرتب با انعکاس و انتشار خبر هایی از اعمال ویرانگر عده ای روبرو می شویم که بی توجه به این نگرانیها و بطور معمول مشغول تخریب و کشتار هستند و می توان دید که تعدادی اندک از آنها سهوأ و ناآگاهانه و در معدودی موارد از روی اضطرار و اکثریت آنان عامدانه و با انگیزه های ناصواب شخصی و سودجویانه ناشی از تصور و ذهنیت بغایت منفعت طلبانه از طبیعت کشور و عادت به مفت بری و مفت خوری از این طریق به اینگونه اقدامات ناپسند دست می زنند و در این مسیر ناصواب الگوها و شیوه های نامناسب اداره و انجام امور کشور طی چند دهه اخیر و کاستیهای فرهنگی مرتبط با این شرایط نامطلوب زمینه و مقدمات این روش خلاف مصلحت عمومی و نادرست را فراهم کرده و اصلاح این رفتار مذموم نیاز به صرف وقت و هزینه متناسب دارد که بهرحال بایستی اقدامات اساسی در این مورد شروع شده و تداوم یابد هرچند که گامهایی ابتدایی در این راستا که بایستی بر اساس در اولویت قرار دادن پیشرفت و توسعه متوازن و پایدار کشور باشد ممکن است کوچک بوده و در ابعاد محدود صورت گیرد و همزمان اقدامات بازدارنده قانونی در قبال تخلفات هم لازم و ضروری است.

    داغ Thumb up 4 Thumb down 15

  4. arash می‌گوید:

    تو رو خدا بس کنید دیگه!!! تا کی میخواهید این قدر بی رحم باشید، دلتون به حال بچه های خودتون بسوزه که با این وضع تا چند سال دیگه برای دیدن همین قوچ و گوزنها باید میلیونها خرج کنن برن اروپا

    داغ Thumb up 6 Thumb down 16

  5. میش مرغ می‌گوید:

    ای کاش میشد مشکلات محیط زیست بصورت کلان حل و فصل میشد، تنها شکار نیست که تهدید حساب میشود، از بین رفتن زیستگاههای مرغوب و دست اندازی در طبیعت آفتی است که عزم جدی می خواهد برای برنامه ریزی !
    هر دولت که بر سر کار می آید همه برنامه های دولت قبلی را نقض می کند و این وسط محیط زیست است که با سرعت بالا در حال نابودی و تخریب است، واقعا باید از مسئولان پرسید که در این چند سال چه کاری برای فرهنگ سازی روستاییان و عشائر عزیز انجام شده و ریشه این همه مشکلات مثل کویر زایی ، از بین رفتن جنگلها، مافیای گیاهان دارویی ، آبزیان ، گونه های کمیاب جانوری، بی توجهی به آلایندگی کارگاهها و کارخانجات و دهها مورد دیگر کجاست؟

    پر طرفدار Thumb up 15 Thumb down 0

  6. کاسپین می‌گوید:

    با تشکر از محیطبانهای شهرستان فردوس
    کشتن حیوانات در فصل بهار کار شکارکشها است چون شکارچیان در فصل بهار دست از شکار می کشند

    پر طرفدار Thumb up 17 Thumb down 4

    • جواد می‌گوید:

      پس حیواناتی که موفق به فرار از دست شکارکش ها در فصل بهار شوند در فصل پاییز به دست شکارچی ها نفله می شوند نتیجه با یک حالت اخلاقی تر همونه

      داغ Thumb up 3 Thumb down 15

  7. پلنگ هرمزگان می‌گوید:

    خرید و فروش سلاح شکاری باید غیر قاتونی اعلام شود

    داغ Thumb up 5 Thumb down 5

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>