عامل شکار غیرمجاز یک بز وحشی به همراه اسلحه قاچاق در اردستان دستگیر شد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): عصر روز چهارشنبه ۹۵/۶/۲۱ نیروهای یگان محیط زیست اردستان حین گشت و کنترل در ارتفاعات دوروچمن در حاشیه منطقه حفاظت شده کهیاز حضور دو شکارچی غیرمجاز شدند.

رییس اداره محیط زیست اردستان در این باره گفت: محیط بانان جهت برخورد قانونی با متخلفین وارد عمل شده و یکی از متخلفین را بازداشت نمودند اما نفر دوم موفق به فرار گردید.

حسین شواخی اظهار داشت: در بازرسی از شکارچی متخلف دستگیر شده لاشه یک بز وحشی، یک قبضه اسلحه شکاری کالیبر ۱۲ غیرمجاز (قاچاق)، یک دوربین چشمی، یک چاقوی قصابی، کوله پشتی و سایر ادوات شکار کشف و ضبط گردید.

متهم پس از تشکیل پرونده به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی و حمل اسلحه غیرمجاز به مراجع قضایی معرفی گردید.

همچنین با اعترافات متهم دستگیر شده هویت متخلف فراری نیز شناسایی و به دادگاه احضار خواهد شد.

بر اساس نرخ جدید بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه  ضرر و زیان وارده به محیط زیست، جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیرمجاز هر یک کل یا بز  وحشی معادل یکصد میلیون ریال تعیین شده است که متهمین می بایست این مبلغ را به حساب دولت واریز نماید.

همچنین متهمین در دادگاه به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی محاکمه و بر اساس ماده ۱۲ قانون شکار و صید به حبس از سه ماه تا سه سال و یا جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا هجده میلیون ریال محکوم خواهند شد.

بر اساس بند الف ماده ۶ قانون «مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز» مصوب ۱۳۹۰/۶/۷ هر کس بطور غیرمجاز سلاح شکاری و یا مهمات آن را خریداری، نگهداری و یا حمل نماید به حبس از ۹۱ روز تا شش ماه و یا جزای نقدی تا سقف بیست میلیون ریال محکوم خواهد شد.

ضمن اینکه بر اساس ماده ۱۸ قانون فوق الذکر، کلیه سلاح، مهمات، اقلام و مواد کشف شده موضوع این قانون به موجب حکم دادگاه به نفع دولت (وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح) ضبط میشود.

+4
-2
  

3 دیدگاه

  1. ایرانى امارات می‌گوید:

    دیده بان عزیز به نظر شما چقدر از شکارهایى که انجام میشود کشف میشود؟
    آیا آمارى وجود دارد و یا میشود تخمین زد؟

    پر طرفدار Thumb up 14 Thumb down 11

  2. zahra می‌گوید:

    یه ۵۰ تا شلاقشون بزنن و ولشون کنن. باور کنین دیگه تکرار نمیکنن.

    داغ Thumb up 14 Thumb down 20

  3. مهرداد می‌گوید:

    ۱۰میلیون جریمه نوش جونش گوارای وجودش بره زندان حالشو ببره اما ای کاش این جریمه میشد ۲۰تومن بازم خدا قوت به همه محیط بانهای زحمت کش و دلسوز و تشکر از قوه قضاییه

    داغ Thumb up 7 Thumb down 11

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>