عاملین شکار غیرمجاز و فروش گوشت بره میش وحشی در فیروزکوه دستگیر شدند

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): روز گذشته به دنبال کسب اطلاعاتی مبنی بر ورود شکارچیان متخلف به ارتفاعات آزاد فیروزکوه در استان تهران، نیروهای یگان محیط زیست این شهرستان عازم محدوده مورد نظر شده و به جست و جو و گشت زنی مشغول شدند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست فیروزکوه در این باره گفت: با توجه به وسعت محدوده مورد نظر گروهی از مامورین در جاده های خروجی به گشت زنی پرداخته و پس از مدتی به یک تاکسی پراید مشکوک شدند.

محمد فریدی اظهار داشت: محیط بانان خودروی مورد نظر را متوقف نموده و به تفتیش خودرو پرداختند.

در بازرسی از داخل این خودرو لاشه یک بره میش وحشی کشف و راننده تاکسی بعنوان مجرم بازداشت گردید.

متهم در بازجویی ها اعتراف نمود که میش وحشی را فرد دیگری از بومیان منطقه شکار نموده و وی به منظور انتقال گوشت به مکان دیگری با شکارچی متخلف همکاری نموده است.

با مشخص شده هویت شکارچی متخلف، هر دو متهم (راننده تاکسی و شکارچی) به جرم شکار غیرمجاز و همکاری در جرم به مراجع قضایی معرفی شدند.

بر اساس نرخ جدید بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه  ضرر و زیان وارده به محیط زیست، جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیرمجاز هر یک قوچ یا میش وحشی معادل یکصد میلیون ریال تعیین شده است که متهمین می بایست این مبلغ را به حساب دولت واریز نمایند.

همچنین متهمین در دادگاه به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی حمایت شده محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۲ قانون شکار و صید به حبس از سه ماه تا سه سال و یا جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا هجده میلیون ریال محکوم خواهند شد.

+7
-4
  

10 دیدگاه

  1. آرش می‌گوید:

    خدا میدونه چقدر تا حالا شکار کرده ، فقر فرهنگی داره بیداد میکنه

    پر طرفدار Thumb up 25 Thumb down 10

  2. نیما می‌گوید:

    بهترین مقابله با شکار غیر مجاز این هست که هر کسی که شکار غیر مجاز کرد اسلحه ش ضبط بشه . این کار خیلی موثرتر از جریمه های سنگین هست .

    پر طرفدار Thumb up 17 Thumb down 13

  3. هادی می‌گوید:

    درود به دیدبان ، یک مطلب مهم که تو این خبرها گفته نمیشود و مورد مطالبه و پیگیری قرار گرفته نمیشود ، اینکه شکارچیان شاید بارها اقدام به شکار کرده و تنها این بار گیر افتاده باشند، تکلیف چیست؟؟؟؟؟ شاید مثل قاتل سریالی که تا بازجویی درست و حسابی ازش نشود ، اعتراف نمیکند،!!!! اینها تنها یک جریمه میدهند و یک بار از لحاظ کیفری پای میز محاکمه میروند!!!!

    داغ Thumb up 18 Thumb down 17

    • حبیب سینائی می‌گوید:

      دوست عزیز با توجه به آمار وحوش سرشماری شده در مناطق و تعداد متخلفین دستگیر شده یه راحتی میتوان تخمین زد موارد تخلف و کشتار وحوش توسط شکارچیان بسیار بسیار بیشتر از تخلفات ثبت شده میباشد.
      مطمئن باشید موارد کشف شده تنها ۲۰درصد کشتار وحوش نیست !
      تعداد نفرات شاغل در ادارت محیط زیست و امکانات قرار گرفته در اختیارشان به هیچ عنوان متناسب با افراد مسلح در مناطق مختلف کشور نیست.

      پر طرفدار Thumb up 11 Thumb down 4

  4. ایرانى امارات می‌گوید:

    خانه از پاى بند ویران است/ خواجه در بند نقش ایوان است.
    با این قانون هاى ضعیف و جریمه هاى پایین این قصه ادامه دارد.
    متاسفانه حیات وحش ایران شده مثل یک شکار که تعدادى کفتار دارن تیکه تیکش میکنن و هر کدوم یه تبکه ایش رو میبرن.
    البته دوستان نام بردن از کفتار فقط مثل است وگرنه یه موى گندیده کفتار به تمام این غارتگران شرف دارد.

    داغ Thumb up 16 Thumb down 23

  5. ایرانى امارات می‌گوید:

    این اخبار باید در رسانه ملى همراه با نام و تصویر شکارچى و دلالان پخش شود.
    همینطور که اینها خواب رو از چشم حیات وحش گرفتن مسئولین و دولت هم باید با اجراى قانون خواب رو از چشم هاى اینها بگیرن باید کارى کرد که از سایه خودشان هم بترسند.

    داغ Thumb up 14 Thumb down 16

  6. پلنگ ایرانی می‌گوید:

    این یه همت همه جانبه می خواد
    اول باید تعداد محیط بانها زیاد شه
    دوم باید حقوق ومزایای محیط بانها رو زیاد کنند
    سوم صدا و سیما باید برنامهای فرهنگی در مورد لزوم حیات وحش و راههای نجات اون رو پخش کنه
    چهارم باید دولت و دولت مردان با عزم ملی کمک به حیات وحش کنند و …….

    داغ Thumb up 7 Thumb down 11

  7. palang می‌گوید:

    ما که تا پروانه شکار بدن به هیچ عنوان غیر مجاز نمی زنیم و اگر کسیو هم ببینیم شکار غیر مجاز می کنه گزارشش می کنیم،فصل شکار هم تمام بشه اسلحه میره تو کمد تا سال بعد، تفنگ و شکار برای ما بهانست همینکه بتونیم اسلحه به دست وارد طبیعت بشیم کافیه حتی اگر هیچی نزنیم،جاهای بکر تو برف و یخبندون با تمام سختیها میریم مطمئنا اگر بهانه ای به اسم تفنگ و شکار نبود امکان نداشت ۲شب با اون شرایط حرکت کنیم که طلوع افتاب باشیم تو همچین جاهایی،بهترین کار تکثیر و پرورش و رهاسازیه،امیدوارم سازمان اینکارو انجام بده و پولشو از ما شکارچیا بگیره واقعا تکثیر کبک خیلی سادست.

    پر طرفدار Thumb up 17 Thumb down 4

  8. zahra می‌گوید:

    ۶۰ ضربه شلاق، بسیار پیشگیرانه است.

    داغ Thumb up 5 Thumb down 11

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>