عاملین شکار غیرمجاز خرگوش وحشی یک همراه اسلحه قاچاق در موته دستگیر شدند

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): ظهر دیروز (چهارشنبه) به دنبال کسب اطلاعاتی مبنی بر حضور شکارچیان متخلف در دشت گلپایگان واقع در مناطق آزاد حاشیه پناهگاه حیات وحش موته اصفهان، نیروهای یگان محیط زیست عازم محل مذکور شدند.

فرمانده یگان محیط زیست استان اصفهان در این باره گفت: محیط بانان پس از مدتی جست و جو دو شکارچی متخلف را مشاهده و جهت برخورد قانونی با متخلفین وارد عمل شدند.

در بازرسی از متخلفین یک قبضه اسلحه شکاری دولول دارای جواز حمل، یک اسلحه شکاری تک لول غیرمجاز (قاچاق)، لاشه یک خرگوش وحشی و ۹ عدد فشنگ ساچمه زنی کشف و ضبط گردید.

متهمین جهت رسیدگی به جرم به مراجع قضایی معرفی شده و با دستور مقام قضایی بصورت موقت روانه زندان شده و تا روز شنبه نیز در بازداشت بسر می برند.

بر اساس آخرین نرخ بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه  ضرر و زیان وارده به محیط زیست، جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیرمجاز هر یک خرگوش وحشی معادل سه میلیون ریال تعیین شده است که متهمین می بایست این مبلغ را به حساب دولت واریز نمایند.

متهمین علاوه بر پرداخت ضرر و زیان وارده به محیط زیست محیط زیست، در دادگاه به جرم صید و شکار غیرمجاز جانوران وحشی محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۱ قانون شکار و صید به حبس از ۹۱ روز تا ۶ ماه و یا جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا سه میلیون ریال محکوم خواهند شد.

اسلحه شکاری غیرمجاز:

بر اساس بند الف ماده ۶ قانون «مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز» مصوب ۱۳۹۰/۶/۷ هر کس بطور غیرمجاز سلاح شکاری و یا مهمات آن را خریداری، نگهداری و یا حمل نماید به حبس از ۹۱ روز تا شش ماه و یا جزای نقدی تا سقف بیست میلیون ریال محکوم خواهد شد.

ضمن اینکه بر اساس ماده ۱۸ قانون فوق الذکر، کلیه سلاح، مهمات، اقلام و مواد کشف شده موضوع این قانون به موجب حکم دادگاه به نفع دولت (وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح) ضبط میشود.

اسلحه شکاری دارای جواز حمل:

بر اساس ماده ۱۴ قانون شکار و صید اسلحه و ادوات کشف شده از متخلف تا اتمام رسیدگی به پرونده و تعیین تکلیف از سوی دادگاه، توقیف و در اختیار اداره محیط زیست می باشد.

مقام قضایی می تواند با استناد به ماده مذکور و ماده ۲۱۵ قانون مجازات اسلامی نسبت به ابطال مجوز حمل سلاح کشف شده اقدام و دستور مصادره اسلحه های مربوطه به نفع دولت را صادر نماید.

+19
-104
  

6 دیدگاه

  1. amir می‌گوید:

    سیصد تومن جریمه خیلی کم. مخصوصا اینکه حتما تا حالا ده ها خرگوش شکار کردن و الان دستگیر شدن

    داغ Thumb up 28 Thumb down 34

  2. محسن رزاقی می‌گوید:

    ای بی انصاف ها کشتن لذت نیست.
    با این فشاری که روی طعمه های گوشتخواران میارن من هم اگر جای کفتار و یوز پلنگ و روباه و …. ، بودم از فشار گرسنگی خطر میکردم به جاده میزدم تا از لاشه های موش خرماها و جوجه تیغی ها و دیگر موجوداتی که متاسفانه بر اثر بر خورد با خودرو ها تلف شدن روزگار بگذرونم.

    سلاح مجوز دار نیز باید از متخلف ضبط بشه و جواز اون باطل بشه.

    داغ Thumb up 8 Thumb down 17

  3. داریوش می‌گوید:

    باید اسلحه ها مصادره بشه تا نقره داغ بشن

    داغ Thumb up 8 Thumb down 15

  4. کلارى می‌گوید:

    شکارچى چقدر حقیر است که حتى به خرگوشى کوچک رحم نمى کند.

    داغ Thumb up 10 Thumb down 17

  5. کلارى می‌گوید:

    آرى گوشت یکى از دلائل شکار است باقیش کشتار و خونریزى و تخریب و عقده گشایى است.

    داغ Thumb up 2 Thumb down 7

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>