عاملین شکار غیر مجاز دو قوچ وحشی در منطقه شکار ممنوع خنار دستگیر شدند

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): به دنبال کسب اطلاعاتی مبنی بر حضور شکارچیان غیرمجاز در منطقه شکار ممنوع خنار، نیروهای یگان محیط زیست شهرستان سرخه عازم منطقه مذکور شده و به جست و جو پرداختند.

اداره محیط زیست شهرستان سرخه در این باره گفت: محیط بانان پس از آنکه موفق به مشاهده متخلفین در کوه نشدند به نیروی انتظامی اطلاع دادند که احتمال عبور خودروی متخلفین از مسیرهای حاشیه منطقه وجود دارد.

رضا شاه محمدی اظهار داشت: ساعتی بعد یک خودروی وانت به پست ایست و بازرسی ایجاد شده توسط نیروی انتظامی نزدیک شده و با مشاهده مامورین اقدام به فرار نمود.

مامورین نیروی انتظامی نیز به تعقیب وانت پرداخته و پس از مدتی تعقیب و گریز خودروی مذکور را متوقف نمودند.

در بازرسی از این خودرو لاشه کامل و تازه شکار شده دو قوچ وحشی، دو اسلحه شکاری گلوله زنی دارای جواز حمل، سه عدد دوربین چشمی، یک دستگاه فاصله سنج، تعداد زیادی فشنگ، تبر، چاقو و سایر ادوات شکار کشف و ضبط گردید.

در این رابطه سه متهم بازداشت و پس از تشکیل پرونده جهت رسیدگی به جرم به مراجع قضایی معرفی شدند.

بر اساس آخرین نرخ بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه  ضرر و زیان وارده به محیط زیست، جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیرمجاز هر یک قوچ یا میش وحشی معادل یکصد میلیون ریال تعیین شده است. بنابراین متهمین می بایست مبلغ دویست میلیون ریال به حساب دولت واریز نمایند.

همچنین متهمین در دادگاه به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی حمایت شده محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۲ قانون شکار و صید به حبس از سه ماه تا سه سال و یا جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا هجده میلیون ریال محکوم خواهند شد.

بر اساس ماده ۱۴ قانون شکار و صید، اسلحه و ادوات کشف شده تا اتمام رسیدگی به پرونده و تعیین تکلیف از سوی دادگاه، توقیف و در اختیار اداره محیط زیست می باشد.

مقام قضایی می تواند با استناد به ماده مذکور و ماده ۲۱۵ قانون مجازات اسلامی نسبت به ابطال مجوز حمل سلاح کشف شده اقدام و دستور مصادره اسلحه های مربوطه و و کلیه ادوات کشف شده به نفع دولت را صادر نماید.

+101
-5
  

19 دیدگاه

  1. امیر عرفان می‌گوید:

    باید محیط بان هارو زیاد کنید این که هر روز اخبار شکار نشنویم

    داغ Thumb up 24 Thumb down 24

  2. آرش می‌گوید:

    اینقدر بخورید تا بینیم چی میشید انگل های جامعه

    داغ Thumb up 24 Thumb down 32

  3. کورش بزرگ می‌گوید:

    جناب قاضی محترم لطف کن ادواتشون رو مصادره کن اشد مجازات را هم برای این قاتلین محیط زیست درنظر بگیرید

    داغ Thumb up 23 Thumb down 24

  4. خورشید می‌گوید:

    بشکنه اون دست های کثیفتون!!
    دیر نیست که تاوان این جنایات رو با تن و روح و اموال حرومتون پرداخت کنین جانی ها ….

    داغ Thumb up 24 Thumb down 27

  5. کورش بزرگ می‌گوید:

    این سه نفر باید داعشی باشن با این تجهیزاتشون !

    داغ Thumb up 18 Thumb down 28

  6. کریمی افشار می‌گوید:

    سلام مثل اینکه سرخه شکارچی زیاد داره و از گیر افتادن هم ابایی ندارند یا اخبار شکار غیر مجاز را نمی خونن

    پر طرفدار Thumb up 19 Thumb down 14

  7. Ali می‌گوید:

    برخوردهاى افراطى،نتیجه معکوس خواهد داد.لغو جواز حمل و یا مصادره سلاح ،هیچ دردى را دوا نمیکند.مگر شکار با پروانه محقق شود وانوقت اگر کسى تخلف کرد ،تدابیر اینچنینى براى متخلف اعمال شود.البته قوچهاى شکار شده در تصویر جوان بودند واین افراد کار درستى را انجام ندادند.

    پر طرفدار Thumb up 24 Thumb down 10

  8. کلارى می‌گوید:

    با تلاش دوستداران محیط زیست امیدوارم شکار و خونریزى و نابودى موجودات زیبا براى همیشه از میان برداشته شود ، ضمناً از قاضى محترم استدا دارم حکمى سنگین براى این شکارچیان در نظر بگیرد .

    داغ Thumb up 5 Thumb down 15

  9. پرنده مهاجر می‌گوید:

    چه تف و لعنو نفرینی واقعا که …

    موافقم / مخالفم Thumb up 1 Thumb down 3

  10. عدالت می‌گوید:

    اگه راست میگین یه خورده رو تکثیر این حیوانات سرمایه گذاری کنین از همین پولایی که از جریمه ها در میارین شکارچی هم قاتل نشون ندیدن بجاش زیر ساخت شکار رو درست کنین اقایون به اصتلاح حافظ محیط زیست

    پر طرفدار Thumb up 7 Thumb down 1

  11. ali می‌گوید:

    همیشه شیر شکار مکند و شغال ها می خورد ، دوستان عزیز اگه محیط زیست با یه تدبیر و دور اندیشی جلوی شکار غیر مجاز رو بگیرن و اون رو مجازش کنن می خوام بدونم اگه شکار ممنوعه پس چرا اولا جریمه اشو میگیرن و بعدش گوشت شکار رو مابین خودشون تقسیم می کنن اما از اون طرف مبلغ جریمه رو از شکار چی می گیرن

    موافقم / مخالفم Thumb up 2 Thumb down 1

    • عدالت می‌گوید:

      دوست عزیز این شده بهونه برای پول جمع کردن تو تمام دنیا شکار چی احترام داره ولی متاسفانه بعضی از دوستان میان و نظر میدن من مخالف نسل کشی هستم ولی قبول ندارم این نوع رفتار رو با شکارچی

      موافقم / مخالفم Thumb up 1 Thumb down 0

  12. محلی طبیعت ستیز می‌گوید:

    بابا آخه بندگان خدا اینهمه ادوات خوبتون چرا بردین چهارتا دوربین…….. ؟؟؟!!! چه خبره مگه
    یه تفنگ و ۵/۶ تا فشنگ کافی بود برای این کشتار

    موافقم / مخالفم Thumb up 1 Thumb down 0

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>