عامل شکار دو دراج و یک کبوتر در کرخه پس از واریز جریمه به دادگاه معرفی شد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): نیروهای یگان محیط زیست پارک ملی کرخه حین گشت و کنترل متوجه حضور یک شکارچی غیرمجاز در منطقه شدند.

رییس اداره پارک ملی کرخه و منطقه حفاظت شده میشداغ در این باره گفت: مامورین جهت برخورد قانونی با متخلف وارد عمل شده و وی را بازداشت نمودند.

محمد الوندی اظهار داشت: در بازرسی از این شکارچی متخلف لاشه دو عدد دراج، یک کبوتر وحشی و یک اسلحه شکاری دارای جواز حمل کشف و ضبط شد.

شکارچی متخلف پس از تشکیل پرونده جهت رسیدگی به جرم بخ مراجع قضایی معرفی گردید.

متهم روز چهارشنبه ۹۵/۹/۲۴ چهار میلیون و یکصد هزار ریال بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست ناشی از شکار دو عدد دراج و یک کبوتر وحشی را به حساب دولت واریز و فیش مربوطه را به دادگاه ارائه نمود.

متهم علاوه بر پرداخت ضرر و زیان وارده به محیط زیست محیط زیست، در دادگاه به جرم صید و شکار غیرمجاز جانوران وحشی محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۱ قانون شکار و صید به حبس از ۹۱ روز تا ۶ ماه و یا جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا سه میلیون ریال محکوم خواهد شد.

بر اساس ماده ۱۴ قانون شکار و صید اسلحه و ادوات کشف شده از متخلف تا اتمام رسیدگی به پرونده و تعیین تکلیف از سوی دادگاه، توقیف و در اختیار اداره محیط زیست می باشد.

مقام قضایی می تواند با استناد به ماده مذکور و ماده ۲۱۵ قانون مجازات اسلامی نسبت به ابطال مجوز حمل سلاح کشف شده اقدام و دستور مصادره اسلحه های مربوطه به نفع دولت را صادر نماید.

0
-17
  

11 دیدگاه

  1. خورشید می‌گوید:

    ولش می کردن بره! شاید آنفلوآنزای پرندگان خودش انتقام این پرنده های بی گناه رو می گرفت!!

    پر طرفدار Thumb up 58 Thumb down 30

  2. کیوان می‌گوید:

    جریمه چهارصدوده هزار تومان شده مگه جریمه هر دراج چقدره واقعا این کارشناسها این جرایم و فکر کردن نوشتن یا هنگام تصویب کردن خواب بودن

    داغ Thumb up 15 Thumb down 26

  3. وحیدعینی می‌گوید:

    جوازش حمل سلاح رو باید ازش بگیرید

    داغ Thumb up 28 Thumb down 38

  4. رضا می‌گوید:

    نسل دراج پرنده به این زیبایی هم تو استان خوزستان داره منقرض میشه یه زمانی به وفور تو مزارع ازشون پیدا میشد اما حالا کافیه تک پرنده هایی هم که باقی موندن صداشون در بیاد تا شکارچی بی انصاف شکارشون کنه

    پر طرفدار Thumb up 22 Thumb down 17

    • حسین 61 می‌گوید:

      بله درسته نسل دراج داره منقرض میشه البته نه بدست شکارچی ها ، بلکه به دست کشاورزان با سم پاشی و استفاده از بذر های سم زده

      پر طرفدار Thumb up 14 Thumb down 3

  5. حمیدرضا احمدی می‌گوید:

    سازمان محیط زیست خجالت بکش برو جلوی قتل عام گرازها را توسط یک مشت جنایتکار روانی در دشت آزادگان بگیرید.

    پر طرفدار Thumb up 25 Thumb down 19

  6. هادی می‌گوید:

    یه سوال مهم:
    وقتی سازمانی بابت چیزی جریمه میگیره، یعنی متولی و مسوول اون مساله س.. حالا سوال من اینه که آیا این سازمان تاحالا جریمه ی مربوط به مرگ و میر هزاران راس قوچ و میش و کل و بز رو که طی امسال و پارسال بر اثر طاعون در الموت و هفتاد قلعه و … تلف شدن داده یا نه؟!؟! آیا نباید این جریمه در حق ملت پرداخت بشه یا نه؟!!! از قدیم گفتن یه سوزن به خودت،یه جوالدوز به مردم!!

    پر طرفدار Thumb up 34 Thumb down 12

    • Ali می‌گوید:

      خوب شما خودت گفتى برادر!سازمان بهتر است جوابگو باشد نه طلبکارباشد!منتها دیوارى کوتاه تر از شکارچى پیدا نکرده! باخسارتهایی که سازمان به حیات وحش زده، جالب است انرا بگردن شکارچى میاندازد!!!

      پر طرفدار Thumb up 11 Thumb down 8

  7. منصور می‌گوید:

    با سلام واحترام دررابطه با ویرانی محیط زیست وموجوداتی که دراین محیط زیست کشور ما زنده هستند وهمیشه درحال ترس وفرار ند ما همه مسئولیم دربعضی از شهرها هم که محیط زیست شکارچی را دستگیر وجریمه میکند ما ناراحتیم همه وظیفه داریم که نگذاریم محیطمان نابود شود همه ما بجان محیط اطرافمان افتادیم هر کسی بنوعی دانسته یا ندانسته عده ای هم که تلاش میکنند خسته اند چونکه تعدادزیادی ویرانگر داریم اگر ما مردم بخواهیم دست بدست یکدیگر دهیم میتوانیم کشورمان را اباد کنیم میتوانیم محیط زیستمان را زنده نگه بداریم وقتی محیط زیستمان ویران شد خودمان هم مرده ایم برای اینکه زنده بمانیم محیطمان باید زنده باشد ایا میشنوید صدای ناله اش بلند است دستانش به طرف ما است واز ما کمک میخواهد این ما هستیم که طلب یاری میکنیم تا مثل بختگان مثل ارومیه مثل هامون قلبش از تپش نیفتاده به کمکش برویم تا همه ایران بختگان نشده کمک کنیم من همسایه بختگانم درکدام طرفش برایش فرقی نمیکند اومرده است

    پر طرفدار Thumb up 12 Thumb down 1

    • Ali می‌گوید:

      دریاچه ارومیه وزاینده رود،را چه عاملى به این روز انداخت؟شکارچى!خشکسالى!یا احداث دهها سد؟که حالا تخریب ان سدها خود کارى بسیار پیچیده است!

      پر طرفدار Thumb up 15 Thumb down 2

  8. محلی طبیعت ستیز می‌گوید:

    دراج گوشت خوبی هم نداره دوستان شکار پژوه نکشید نکشید بزار بشه غذای شاهین وبالابان….. البته نه برای اعراب که میان سیاحت اینجا

    موافقم / مخالفم Thumb up 1 Thumb down 3

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>