عاملین شکار غیرمجاز بز وحشی در کیامکی به همراه اسلحه جنگی M1 دستگیر شدند

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): روز دوشنبه ۹۵/۹/۲۲ نیروهای یگان محیط زیست شهرستان جلفا حین گشت و کنترل در پناهگاه حیات وحش کیامکی متوجه صدای شلیک گلوله شدند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست جلفا در این باره گفت: محیط بانان به جست و جو و رد زنی در منطقه پرداخته و پس از مدتی دو شکارچی متخلف را که مشغول حمل لاشه شکار بودند مشاهده نمودند.

علی اسماعیلی اظهار داشت: مامورین در حالیکه شکارچیان را بوسیله دوربین زیر نظر داشتند با مرکز اداره تماس گرفته و درخواست نیروی کمکی نمودند.

با رسیدن نیروهای کمکی حرکت به سمت ارتفاعات و اقدام برای برخورد قانونی با متخلفین آغاز شد.

شکارچیان در ابتدای مسیر ورودی به منطقه، یک نفر دیده بان محلی را استخدام کرده بودند تا در صورت حرکت محیط بانان به سمت کوه، موضوع را به شکارچیان اطلاع دهند.

شکارچیان متخلف از طریق تماس تلفنی دیده بان خود متوجه حضور محیط بانان در منطقه شده و پیش از رسیدن مامورین به ارتفاعات، اسلحه و لاشه شکار را در محلی مخفی نموده و در مکان دیگری با روشن کردن آتش و خوردن چای وانمود کردند که برای طبیعت گردی عازم ارتفاعات شده اند.

با رسیدن محیط بانان به محل حضور متخلفین، شکارچیان ادعا نمودند که برای کوهنوردی وارد ارتفاعات شده و هیچ اقدام غیر قانونی از آنها سر نزده است.

اما دو محیط بانی که از ابتدا تحرکات شکارچیان را با دوربین زیر نظر داشتند محل اختفای لاشه و ادوات شکار را مشاهده کرده و به سایر نیروها گزارش دادند.

محیط بانان مستقیما به سراغ محل مخفی نمودن آثار جرم رفته و لاشه کامل یک بز وحشی، یک اسلحه جنگی M1 و یک دوربین چشمی را بیرون آوردند.

در این رابطه دو متهم بازداشت شده و پس از هدایت به پاسگاه محیط بانی و تشکیل پرونده با دستور مقام قضایی جهت تحقیق در مورد اسلحه جنگی به نیروهای پلیس اطلاعات و امنیت تحویل داده شدند.

بر اساس نرخ جدید بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه  ضرر و زیان وارده به محیط زیست، جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیرمجاز هر قوچ یا میش وحشی معادل یکصد میلیون ریال تعیین شده است که متخلفین می بایست این مبلغ را به حساب دولت واریز نمایند.

همچنین متهمین در دادگاه به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی حمایت شده محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۲ قانون شکار و صید به حبس از سه ماه تا سه سال و یا جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا هجده میلیون ریال محکوم خواهند شد.

طبق بند پ ماده ۶ قانون «مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز» مصوب ۱۳۹۰/۶/۷ ، متهم دارای اسلحه جنگی به جرم حمل سلاح جنگی به حبس از دو تا پنج سال محکوم خواهد شد.

ضمن اینکه بر اساس ماده ۱۸ قانون فوق الذکر، سلاح و مهمات کشف شده موضوع این قانون به موجب حکم دادگاه به نفع دولت (وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح) ضبط میشود.

+12
-108
  

9 دیدگاه

  1. مینالیزا می‌گوید:

    یه مشت آدم ضعیف و بدبخت هستن این قماش شکارکش ،واقعا دلم برای این مقدار بزدلی و ضعف میسوزه

    پر طرفدار Thumb up 24 Thumb down 11

  2. amir می‌گوید:

    برای کمک به محیط زیست
    http://fundorun.com/

    پر طرفدار Thumb up 12 Thumb down 5

  3. شاهین می‌گوید:

    درود به محیط بانان عزیز منطقه کیامکی استان آذربایجان شرقی
    این منطقه از بترین زیستگاههای پلنگ در شمال غربی ایران هست

    پر طرفدار Thumb up 17 Thumb down 7

  4. Barbod می‌گوید:

    امروز دو مستند خوب شبکه مستند از یوز پخش کرد.. لطفا خبر جدیدی از آخرین وضعیت دلبر و کوشکی درج کنید.. و از شما عاجزانه خواهش میکنم به خانوم ابتکار بفرمایید اگر در طول عمر وزارت خودشون فقط حصار کشی و ایجاد زیرگذر و روگذر در جاده سمنان مشهد فعالیتی میکردن برای ماندگاری نامشان کفایت میکرد..واقعا چقدر هزینه این طرح برای این کشور خوابیده بر پول میبرد!!! افسوس افسوس..

    پر طرفدار Thumb up 16 Thumb down 2

  5. پیمان می‌گوید:

    جالبه. این همه سلاح جنگی قاچاق تو کشور چجوری دست این نامردا می افته؟
    با چه پشتوانه ای یارو ام۱ ورمیداره میره شکار؟ پشتش به کی گرمه ؟
    ولا ما ۲لول جوازدار بنام خودمون داریم باز میگیم نکنه اشتباهی از ما سر بزنه که وقت دادگاه و پاسگاه رفتن رو نداریم

    پر طرفدار Thumb up 17 Thumb down 0

  6. فرید بابائی می‌گوید:

    با سلام.
    لطفا به شکار کشها و تخریب گران نام شکار دوستداران طبیعت ترحم نکنید.

    داغ Thumb up 4 Thumb down 2

  7. Ali می‌گوید:

    در هیچ کجاى دنیا سلاح نیمه اتومات گلوله زنى در شکار بزرگ استفاده نمیشود (منجمله m1)

    پر طرفدار Thumb up 9 Thumb down 1

  8. خورشید می‌گوید:

    معنای کامل اصطلاح زهرمار شدن در مورد این دو عزیز متجلی شد!
    نوش جان ابله ها….

    داغ Thumb up 7 Thumb down 5

  9. رضا می‌گوید:

    سلام مگه چقدر اونارو میشناسین که در موردشون قضاوت میکنین

    پر طرفدار Thumb up 13 Thumb down 6

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>