عاملین شکار دو کل و بز وحشی در بهرام گور علاوه بر واریز دویست میلون ریال جریمه نقدی به تحمل پنج سال حبس محکوم شدند

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): روز پانزدهم دیماه ۱۳۹۵ به دنبال کسب اطلاعاتی مبنی بر حضور شکارچیان غیرمجاز در حوزه محیط بانی باغ چوبی سیرجان، نیروهای یگان محیط زیست منطقه حفاظت شده بهرام گور عازم محدوده  مذکور شدند.

رییس منطقه حفاظت شده بهرام گور و پارک ملی قطرویه در این باره گفت: محیط بانان به جست و جوی منطقه پرداخته و با تاریک  شدن هوا به ناچار در مسیرهای خروجی به کمین نشستند.

احمد رستگار اظهار داشت: حوالی ساعت ۲۲/۳۰ شب یک خودروی پژو ۴۰۵ نقره ای درحالیکه قصد عبور از مسیر خاکی به سمت جاده آسفالت سیرجان قطرویه را داشت توسط مامورین مشاهده شد.

محیط بانان به خودروی مذکور دستور ایست دادند اما راننده پژو با مشاهده مامورین تغییر مسیر داده و با سرعت بسیار زیاد به سمت یک روستا متواری شد.

محیط بانان به تعقیب خودروی فراری پرداخته و آنرا در نزدیکی یک روستا متوقف نمودند.

راننده خودرو توسط محیط بانان بازداشت شده و اعتراف نمود که لاشه شکارها را حین فرار به بیرون از ماشین پرتاب کرده و شکارچی اصلی که صاحب اسلحه نیز بوده است در بین مسیر از خودرو پیاده و متواری شده است.

نیروهای محیط زیست طی تماس با پاسگاه انتظامی خیر آباد سیرجان درخواست کمک نموده و مامورین نیروی انتظامی نیز بلافاصله در محل حاضر شدند.

مامورین محیط زیست و نیروی انتظامی به جست و جوی مسیر تعقیب و گریز با متخلفین پرداخته و علاوه بر کشف لاشه دو کل و بز وحشی که به بیرون از ماشین پرتاب شده بود متخلف دوم را نیز در نیمه های همان شب به همراه یک اسلحه گلوله زنی ۲۷۰ شناسایی و دستگیر نمودند.

متهمین پس از بازداشت و توقیف خودرو، جهت رسیدگی به جرم به مراجع قضایی معرفی شده و پس از تفهیم اتهام مستقیما به زندان سیرجان معرفی شدند.

شکارچیان متخلف روز پنجشنبه ۹۵/۱۰/۱۶ مبلغ دویست میلیون ریال بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست ناشی از شکار غیرمجاز یک کل و یک بز وحشی را به حساب دولت واریز و فیش مربوطه را به دادگاه ارائه نمودند.

در جریان رسیدگی به این پرونده در دادگاه کیفری سیرجان، دادگاه با استناد به گزارش نیروهای محیط زیست و مرجع انتظامی، دفاعیات بلاوجه متهمان، کشف لاشه شکار، کیفرخواست صادره از دادسرا و سایر محتویات پرونده بزهکاری آنان را محرز و مسلم دانست.

بنابراین دادگاه متهم ردیف اول را به تحمل سه سال حبس تعزیری (زندان غیر قابل خرید) و متهم ردیف دوم را به تحمل دو سال حبس تعزیری محکوم نمود.

اما با توجه به فقدان سابقه موثر کیفری یک سال از مدت حبس هر یک از مجرمان را به مدت سه سال تعلیق نمود.

بنابراین برای متهم ردیف اول دو سال زندان و سه سال حبس تعلیقی و متهم ردیف دوم یک سال زندان و سه سال نیز حبس تعلیقی در نظر گرفته شده است.

در صورتیکه متهمین در طول مدت تعلیق حبس مرتکب یکی از جرائم عمدی موجب قصاص، دیه و یا تعزیر شوند، دادگاه قرار لغو تعلیق را صادر نموده و متهمین برای گذراندن دوران محکومیت خود روانه زندان خواهند شد.

—————————————————————————————————————————————————————————–

آخرین اخبار محیط زیست و حیات وحش کشور را بصورت لحظه ای و در کوتاه ترین زمان از طریق کانال تگرام دیده بان دریافت کنید.

+95
-44
  

5 دیدگاه

  1. نیما می‌گوید:

    اسلحه را ضبط کنید

    پر طرفدار Thumb up 22 Thumb down 19

  2. اریا می‌گوید:

    به امید اینکه طبیعت دنیا در وجود شکارچیان بی رحم پاک سازی بشه و حیات وحش در کمال امنیت به زندگی خود ادامه دهد

    پر طرفدار Thumb up 22 Thumb down 17

  3. خورشید می‌گوید:

    فقط دزدها در پوشش تاریکی و با خفت و مخفی کاری فعالیت می کنند.
    خداوند این سرزمین رو از شر حماقت و خودخواهی و جهل و پلشتی آدم نماها نجات بده انشالا ….

    پر طرفدار Thumb up 19 Thumb down 13

  4. حماسه ایرانی می‌گوید:

    سپاس بی پایان از محیطبانان که چنین سخت کوشانه به کار بهبود و حفظ محیط زیست مشغولند. درود بی پایان بر آنها.

    داغ Thumb up 11 Thumb down 9

  5. محسن رزاقی می‌گوید:

    جامعه باید از شکار پاک شود حتى از نوع قانونى…

    داغ Thumb up 13 Thumb down 11

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>