عاملین شکار یک خرس قهوه ای در طالقان دستگیر و روانه زندان شدند

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): صبح روز گذشته به دنبال دریافت گزارشی از همیاران محیط زیست مبنی بر مشاهده سه فرد مسلح در حد فاصل منطقه آزاد و شکار ممنوع پاییین طالقان، نیروهای یگان محیط زیست این شهرستان که در فاصله ۶۰ کیلومتری از محل گزارش در مناطق بالا طالقان (ارتفاعات دیزان) مشغول گشت زنی بودند، عازم محل مورد نظر شدند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان طالقان در این باره گفت: پس از دریافت گزارش، تمامی نیروها اعم از محیط بانان و ضابطین قضایی محیط زیست طالقان، محیط بانان کمکی از شهرستان ساوجبلاغ، نیروهای کمکی جهاد کشاورزی و ۳ نفر از همیاران به جهت پیگیری متخلفین بسیج شده و به ارتفاعات مورد نظر اعزام شدند.

حشمت اله کشیری اظهار داشت: در ساعت ۱۴/۳۰ یکی از اکیپ هایی که در ارتفاعات در حال جست و جو بود، شکارچیان را مشاهده کرده و موضوع را به سایر واحدها اطلاع رسانی نمود.

مامورین بصورت نامحسوس به شکارچیان نزدیک شده و در ساعت ۱۷/۳۰ جهت برخورد قانونی با متخلفین وارد عمل شدند.

شکارچیان متخلف به محض مشاهده محیط بانان متواری شده و مامورین نیز به تعقیب آنها پرداختند.

یکی از شکارچیان که اسلحه به همراه داشت با استفاده از بارندگی شدید و گرگ و میش بودن هوا متواری گردید اما مامورین دو متخلف دیگر را تعقیب و در حاشیه باغات یک روستا دستگیر نمودند.

در بازرسی از متخلفین لاشه یک خرس قهوه ای تازه شکار شده، ۶ عدد فشنگ گلوله زنی ۳۰۸، دو دوربین شکاری، یک دستگاه فاصله یاب، ۲ عدد چاقو و ۲ عدد پوکه فشنگ ۳۰۸ شلیک شده کشف و ضبط گردید.

متخلفین در ساعت ۲۳ شب به دستور مقام محترم قضایی و همکاری نزدیک پاسگاه انتظامی پایین طالقان که نقش مهمی در دستگیری داشته اند تحویل بازداشتگاه این کلانتری شدند.

متهمین صبح امروز جهت بازجویی و سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل شده و با قرار وثیقه سنگین و عدم توانایی در تامین وثیقه روانه زندان شدند.

متخلفین می بایست طی روزهای آینده اسلحه بکار رفته در شکار خرس را تحویل داده و همدست متواری خود را نیز به دادگاه معرفی کنند.

بر اساس نرخ جدید بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه  ضرر و زیان وارده به محیط زیست، جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیرمجاز هر یک خرس قهوه ای معادل پانصد میلیون ریال تعیین شده است که متهمین می بایست این مبلغ را به حساب دولت واریز نمایند.

همچنین متهمین در دادگاه به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی حمایت شده محاکمه و بر اساس ماده ۱۲ قانون شکار و صید به حبس از سه ماه تا سه سال و یا جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا هجده میلیون ریال محکوم خواهند شد.

—————————————————————————————————————————————————————————–-

آخرین اخبار محیط زیست و حیات وحش کشور را بصورت لحظه ای و در کوتاه ترین زمان از طریق کانال تگرام دیده بان دریافت کنید.

+4
-20
  

27 دیدگاه

  1. خورشید می‌گوید:

    مبلغین اون تئوری چرند سیاست های غلط سازمان حالا چه پاسخی دارن؟؟
    “مرحوم اینانلوی بزرگ” در این مورد چی پیشبینی کرده بودن؟؟
    نکنه سیاست های غلط سازمان باعث ایجاد دشمنی بین این اوباش وحشی و خرس ها شده؟؟
    نکنه اینها هم باغدار بودن و این خرس خون آشام به تنهایی تمام سیب هاشون رو خورده بوده و حقش بوده اعدام بشه؟؟
    نکنه ندادن پروانه ی کشتار بازم باعث شده که این عشاق قانونمند خون و خونریزی متخلف بشن و چنین فاجعه ی زشتی رو رقم بزنن……؟؟
    واقعا که بعضی انسان نماها وقاحت و بی شرمی رو معنایی تازه بخشیدن………

    پر طرفدار Thumb up 165 Thumb down 113

    • حامد می‌گوید:

      سلام خدمت همه دوستداران طبیعت زیبای سرزمینمان،خورشید عزیز ما علاقه مندان به طبیعت و شکار مجاز نسبت به آقای اینانلو تعصب و علاقه داریم بی زحمت نظر طنز آمیز در مورد ایشان ننویسید ممنونم ازتون

      پر طرفدار Thumb up 40 Thumb down 26

  2. جواد می‌گوید:

    عجب نامردایی هستن !
    بابا این زبون بسته که دیگه گوشتش خوردنی نیست

    پر طرفدار Thumb up 80 Thumb down 7

  3. علی می‌گوید:

    گوشت خرس رو میخورن؟

    پر طرفدار Thumb up 51 Thumb down 5

  4. همیار می‌گوید:

    ننگ بر شما بی وطن ها

    پر طرفدار Thumb up 58 Thumb down 17

  5. چغوک می‌گوید:

    دوستانی که از ” دله دزد ” خطاب شدن شکارچیان ناراحت شده بودند ، می تونن دقیقا بفرمایند که اقدام این افراد رو با چه عنوانی خطاب می کنند ؟؟؟

    کسی که بدون مجوز اقدام به بهره برداری از منابع ملی می کنه ، اسمش چیه ؟؟؟

    این افراد ” دزدان طبیعت ” هستند و غیر ممکنه بتونین کسانی که عادت به دزدی و مفت خوری دارند رو ارشاد کنید تا برای شکار هزینه پرداخت کنند .

    تفاوت اصلی بین شکارچیان ایرانی و شکارچیان کشورهای مرفه هم همینجاست .

    در دنیا ” شکار ” ورزشی خونین ، خطرناک و البته پر هزینه محسوب میشه اما در ایران هر بچه ای می تونه و به خودش حق میده که بره یه تفنگ بخره و بزنه به دل طبیعت و به هر جنبنده ای شلیک کنه .

    تا وقتی شکار اینقدر مفت و راحت باشه ، نمیشه بین شکارچیان تفاوت گذاشت اما وقتی ” هزینه ” مطرح باشه ، تفاوت شکارچیان واقعی ( به معنی موجود در تمام کشورهای دنیا ) با این دله دزدهای بی سر و پا مشخص میشه .

    داغ Thumb up 80 Thumb down 98

    • طبیعت از دست رفته می‌گوید:

      شکارچیان قانونمند این عمل زشت و ناپسند را محکوم میکنند

      پر طرفدار Thumb up 78 Thumb down 41

      • چغوک می‌گوید:

        اون شکارچیان قانونمند ، اقلیتی بسیار انگشت شمار در میان انبوه شکارچیان غیرقانونی محسوب میشن .

        و مطمئن باشید تا زمانی که شکار تفریحی ارزان قیمت باشد ، در بر همین پاشنه خواهد چرخید .

        داغ Thumb up 38 Thumb down 59

        • طبیعت می‌گوید:

          زمانی می توان هزینه شکار ورزشی را افزایش داد که به وظیفه تکثیر و رها سازی گونه های قابل شکار عمل شود .
          پس بهتر است بگوییم : تا زمانی که به شکار قانونی به چشم “دزدی” و به شکارچیان قانونی به چشم “دزد” نگاه کنیم و به قول شما بین شکار قانونی و غیر قانونی تفاوتی قائل نباشیم در بر پاشنه نابودی محیط زیست خواهد چرخید …
          در ضمن جنابعالی از روی کدامین آمار اعلام میکنید : اون شکارچیان قانونمند ، اقلیتی بسیار انگشت شمار در میان انبوه شکارچیان غیرقانونی محسوب میشن ؟
          باید به اطلاع شما برسانم افراد زیادی علاقه مند به شکار قانونی هستند و حاضرند مبلغی عادلانه در قبال گونه قابل شکار بپردازند .
          این شکار برای معیشت است که باید محدود شود نه شکار اسپرت .
          همچنین شما تمام شکارچیان را “دله دزد” خطاب کردید …. پیشنهاد میکنم کمی در ادبیات نوشتاری تان تجدید نظر کنید . ( حداقل میگفتید شکارچیان غیر قانونی ، اما شما ، همه را جمع بستید و این یعنی توهین به گروه قانونمند . )
          اگر منظورتان از “دله دزد” همین گروهی است که بدون مجوز اقدام به شکار یا بهتر است بگویم کشتار حیات وحش میکنند که باید بگویم این گروه ، از گروه قانونمند جدا هستند و هیچ کس حق ندارد تر و خشک را با هم بسوزاند ….
          ضمن اینکه اقدام کسانی را که به کشتار حیات وحش دست میزنند محکوم میکنم ( مثل شکارچیان غیرقانونی همین خرس و امثال آنها ) ، از شما و دیگران تقاضا دارم که بین دو گروه قانونی و قانون شکن تفاوت قائل باشید و برای نظر و علاقه گروهی از هموطنانتان ارزش قائل شوید .

          پر طرفدار Thumb up 44 Thumb down 25

      • علی می‌گوید:

        قانونی و غیر قانونی نداره شکار عمل اشتباهی هست که متاسفانه تو کل دنیا انجام میشه و با افزایش فهم و شعور و معرفت انسانها امید هست که برچیده بشه

        داغ Thumb up 27 Thumb down 43

  6. لاردان می‌گوید:

    امثال این خبائس و رزالها جزء جامعه شکارچی نیستند
    این ناجوانمردانند که باعث بدنامی و شرمساری قشر شکارچی شدن
    اشد مجازاتم برای اینها کافی نیست همه جوره از نظر من شکارچی محکومند لعنت الله علیه
    اینا جنایتکارن امثال اینا هستن که رو به محیطبانم اسلحه میگیرند
    یکماه و دوماه زندان و جریمه برای امثال اینها بازدارنده نیست اینها برای جامعه هم خطر سازند یا اعدام یا تا ابد باید در زندان با اعمال شاقه زجر بکشند تا آسیب دیگری از سوی این متجاوزان به جامعه وارد نشود
    جالب قضیه اینه که سازمان اسلحه مهمات برای جمع آوری اسلحه های قاچاق هر چند سال فراخوان میده بعد براشون جواز صادر میکنه
    آخه کسی که مجرمه چطور بهش اسلحه میدین قبح قضیه ساده انگاشته میشه،مگه شکلاته!!!
    نتیجه اش میشه امثال این جنایات! نابودی تنوع زیستی.

    پر طرفدار Thumb up 68 Thumb down 35

  7. مسعود شهرابی می‌گوید:

    لعنت به این خوی وحشی گری که اینطور یه خرس با شکوه رو تکه تکه می‌کنه
    ظاهراً خرس رو کشتن تا از بخشی از اعضای بدن خرس به خاطر برخی خرافات یا مصرف دارویی احمقانه، استفاده کنن با توجه به تصاویر و یحتمل این شکارچیان صرفا برای شکار خرس عازم این منطقه شدن!
    بررسی و بازجویی بیشتر از سوی مسئولان محیط زیست، نیروی انتظامی و دادگاه، یحتمل مشخص خواهد کرد که قصد این افراد صرفا شکار خرس بوده و بس و البته با بازجویی دقیق از منزل این متخلفین قطعا تعدد تخلف از سوی این شکارچیان مشخص خواهد شد، در کل مسولان محیط زیست پیگیری بیشتری داشته باشن که خیلی چیزا از این شکارچیا دستگیرشون میشه

    پر طرفدار Thumb up 53 Thumb down 36

  8. محمد می‌گوید:

    گنجشک کوچولو (چغوک) عزیز من شکارچیم این عمل کریه و جنایتکارانه که توسط این ارازل کثیف انجام شده و جای هیچگونه دفاعی رو نداره نمیپسندم از نظر من اینا محکوم به مرگند، ولی این دلیل نمیشه که بخودت جرات بدی و بیای به کل قشر شکارچیها توهین کنی و از واژهای مفت خور یا دزد و غیره استفاده کنی که این میتونه از فقر ادبیت باشه تویی که ادعای حامی محیط زیستی رو داری نباید دچار اینگونه گستاخیها بشی از تو بعیده!
    پس ببین تو هر قشری همجور آدم وجود داره دلیلم نمیشه الان منم بیام بخاطر تو بتمام همیاران محیط زیست بی ادبی کنم پس سعی کن همه رو با یک چوب نزنی. قابل توجه خورشید خانمم باشه. موفق باشید

    پر طرفدار Thumb up 97 Thumb down 47

    • جواد می‌گوید:

      احسنت کاملا درسته وممنون

      پر طرفدار Thumb up 87 Thumb down 34

    • سید احمد میرمجیدی می‌گوید:

      جناب محمد گرامی فرمایشات شما کاملن صحیح ولی مطمین باش منظور دوست عزیزمون چغوک هم بی احترامی به قانونمندان نبود و نیست.متاسفانه شمار این انسان نماهای تفنگ بدست انقدر زیاد شده که قانونمندان رو هم بد نام کردن. من هم ارزو میکنم روزی برسه که لذت شکار و کشتن حیوانی زیبا حتا با مجوز و پروانه “با لذت تماشای این خلایق بی نظیر عوض شه و شما شکارچیان قانونمند هم بدنام این دزدان بیت المال نشوید

      پر طرفدار Thumb up 57 Thumb down 50

      • محمد می‌گوید:

        آخه میدونی دوست عزیز قدیما میگفتن طرف یه عکس با لباس ورزشی نداره اومده با کلی ادعا!حالا شده حکایت این دوستان که ما فرض رو بر این میذاریم که اینها از روی دلسوزی و روشنفکری چنین مسائلی رو بیان میکنند ولی این دلیل نمیشه که بخوای از هر دری وارد بشی و زبان به بدگویی و دشنام و تهمت باز کنی،هیچ انگشتی شکل هم نیست!
        به امید روزهای بهتر.

        پر طرفدار Thumb up 78 Thumb down 33

        • چغوک می‌گوید:

          ” طرف یه عکس با لباس ورزشی نداره اومده با کلی ادعا ”

          معنی حرف شما اینه که تا ۴ تا حیوان رو نکشته ایم ، حق نداریم در مورد محیط زیست اظهار نظر کنیم ؟؟؟

          داغ Thumb up 36 Thumb down 58

          • محمد می‌گوید:

            نه دبدگاه من اصلا این نبود!
            شما دوستان حامی محیط زیست که میاین تو این سایتها میشین عاشق سینه چاک محیط زیست،پیش خودتون اندیشه کنید که چه اقداماتی برای بهبود وضع نابسمان فعلی انجام دادین چقدر تلاش کردید برای فراهم کردن زیرساخت مناسبی برای بهبود محیط زیست،توی چندتا طرح زیست محیطی شرکت کردید؟
            یا نه فقط با کلی ادعا اومدین اینجا طومار بنویسید برای لایک خوردن؟
            منظورمم کلی بودش فقط مختص جناب عالی نبود، احتیاجیم نیست دست بکشتار بزنی ما قبولت داریم !
            کسی که خوابه رو میشه بیدار کرد ولی کسی که خودشو بخواب زده نه،نمیشه.قضاوت با وجدان بیدار خود دوستان!چه خوبه لااقل با خودمون صادق باشیم،شاد باشید جمیعا”.

            پر طرفدار Thumb up 41 Thumb down 26

    • تکاب می‌گوید:

      احسنت جواب قاطع و روشن

      داغ Thumb up 5 Thumb down 36

    • چغوک می‌گوید:

      بنده کاملا توضیح دادم که چه افرادی رو دله دزد و مفت خور خطاب می کنم .

      داغ Thumb up 33 Thumb down 57

  9. محسن رزاقی می‌گوید:

    حالا همش به این جماعت باج بدید!
    اینم از شاخص ترین گونه های کشورتون.

    نمادهای بی فرهنگی تف به ذاتتون انسان نماهای پست.
    نباید کوچکترین مماشاتی صورت بگیرد جناب قاضی لطفا برخورد قاطع فرمایید.

    ممنون از پاسگاه انتظامی و سایرین…
    یک نکته اینکه طالقان منطقه ای است که نیرو کم داره و ارتقاء درجه حفاظتی نیز لازم داره.

    داغ Thumb up 51 Thumb down 72

  10. kohgard می‌گوید:

    دست انتقام طبیعت و تلاش محیط بانان و…..
    کالیبر ۳۰۸ مخصوص شکارهای بزرگ و قدر است و طبق فرمایش دوستان برای تاکسیدرمی شکار کرده اند
    خوبه که با اخذ مجوز ضابط قضایی سری هم به خونه و کارگاه مخفی تاکسیدرمی این نابکاران زده شود.

    داغ Thumb up 37 Thumb down 57

  11. پلنگ ایرانی می‌گوید:

    تا جرایم شکار این مبالغ ناچیز باشه همین اش و همین کاسه است
    باید جرایم افزایش پیدا کنه وبابت جرایم که میگیرن فضایی اموزشی و فرهنگی درست کنند

    داغ Thumb up 16 Thumb down 20

  12. کمیته حقیقت یاب می‌گوید:

    باسلام و خسته نباشید
    جالب اینجاست در برخی از استان ها هم اینگونه اتفاقات می افتد و خبری درج نمی شود !
    می ترسند خدای نکرده مدیر زیر سوال رود
    در قزوین یک قلاده خرس و یک قلاده پلنگ کشته می شوند ولی هیچ گونه اطلاعی به مراجع ذیصلاح داده نمی شود.
    کم کاری و بی مسئولیتی تاکی !

    پر طرفدار Thumb up 20 Thumb down 3

  13. بالابان می‌گوید:

    جهت اطلاع دوستان از جریان این پرونده به هیچ وجه اینطور نیست که
    جناب کشیری گزارش کرده اند و این دونفر نقشی در این
    تخلف نداشته اند و در حال حاضر در حال شکایت از مسولین محیط زیست هستند

    پر طرفدار Thumb up 17 Thumb down 12

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>