عاملین شکار سه آهو در موته با شلیک محیط بانان متوقف و دستگیر شدند

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): به دنبال کسب اطلاعاتی مبنی بر تخلف شکار توسط گروهی از شکارچیان متخلف در پناهگاه حیات وحش موته، نیروهای یگان محیط زیست این منطقه یک خانه مسکونی را در این رابطه در یکی از روستاهای منطقه شناسایی نمودند.

فرمانده یگان محیط زیست استان اصفهان در این باره گفت: محیط بانان پس از هماهنگی با دادستان و اخذ نیابت قضایی به همراه مامورین پلیس امنیت جهت بازرسی از خانه مورد نظر عازم روستای مربوطه شدند.

مرتضی جمشیدیان اظهار داشت: لحظاتی قبل از آنکه مامورین وارد خانه مظنون شوند درب منزل باز شده و چهار نفر سوار بر یک خودروی مگان از درون خانه خارج شدند.

مامورین از بازرسی منزل صرف نظر کرده و خودروی مذکور را تعقیب نمودند.

محیط بانان در جاده گلپایگان – اصفهان با خودروی سازمانی مسیر خودروی متخلفین را مسدود نموده و جهت بازرسی از آن وارد عمل شدند.

راننده مگان به محض پیاده شدن محیط بانان از خودرو، دنده عقب اقدام به فرار نمود.

محیط بانان نیز با رعایت قانون بکارگیری سلاح پس از شلیک چند تیر هوایی، رادیاتور خودروی مگان را بوسیله اسلحه کلاشینکف هدف گلوله قرار دادند.

متخلفین پس از شلیک محیط بانان و سوراخ شدن رادیاتور خودرو به ناچار متوقف و تسلیم مامورین شدند.

محیط بانان به همراه مامورین پلیس امنیت به تفتیش خودروی مذکور پرداخته و در بازرسی از این خودرو لاشه سه آهو کشف و ضبط گردید.

در این رابطه چهار متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

همچنین مامورین مجددا به خانه متخلفین مراجعه نموده و در بازرسی از این مکان نیز یک دوربین چشمی زاوارفسکی و یک قبضه اسلحه هورنت دارای جواز کشف و ضبط گردید.

بر اساس نرخ جدید بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه  ضرر و زیان وارده به محیط زیست، جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیرمجاز هر یک آهو معادل یکصد میلیون ریال تعیین شده است. بنابراین متهمین می بایست مبلغ سیصد میلیون ریال به حساب دولت واریز نمایند.

همچنین متهمین در دادگاه به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی حمایت شده محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۲ قانون شکار و صید به حبس از سه ماه تا سه سال و یا جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا هجده میلیون ریال محکوم خواهند شد.

بر اساس ماده ۱۴ قانون شکار و صید، اسلحه و ادوات کشف شده تا اتمام رسیدگی به پرونده و تعیین تکلیف از سوی دادگاه، توقیف و در اختیار اداره محیط زیست می باشد.

مقام قضایی می تواند با استناد به ماده مذکور و ماده ۲۱۵ قانون مجازات اسلامی نسبت به ابطال مجوز حمل سلاح کشف شده اقدام و دستور مصادره اسلحه مربوطه به نفع دولت را صادر نماید.

—————————————————————————————————————————————————————————–

آخرین اخبار محیط زیست و حیات وحش کشور را بصورت لحظه ای و در کوتاه ترین زمان از طریق کانال تگرام دیده بان دریافت کنید.

+13
-1
  

10 دیدگاه

  1. محمود از خمین می‌گوید:

    خسته نباشید آقای جمشیدیان

    پر طرفدار Thumb up 41 Thumb down 34

  2. حسین می‌گوید:

    آفرین به شما محیط بانان. افتخار کشور شما دوستان عزیز هستید.

    پر طرفدار Thumb up 41 Thumb down 33

  3. ولاش گرین می‌گوید:

    وقتی پروانه نمیدید همین میشه بدونید کسانی که گلوله زنی دارند صددرصد قبلش ساچمه زنی رو تهیه کردن به امید اخذ پروانه شکار پرنده.وقتی که پروانه شکار پرنده نمیدن طرف با خودش میگه حالا که قرار شکار غیرمجاز انجام بده میره دنبال چهارپاها نه پرنده.ولی اگر پروانه شکار پرنده بدن این وضعیت دیگه تکرار نمیشه چون میرن دنبال پرنده و دیگه اون قدر خسته میشن و ارضا میشن که دنبال چهارپاها نمیرن.ولی وقتی همه چیز غیر مجازه چهارپا به صرفه تر چراکه یه کل یا آهو بهتر از ۱۰۰ کبکه.۱۰ بار میرن یه بار هم گیر میفتن

    پر طرفدار Thumb up 49 Thumb down 42

    • امیر امینی می‌گوید:

      بایست مجوز شکار هر نوع شکارچی را صادر کنند . هیچ شکارچی مخربی نباید با خیال راحت در طبیعت کشور ما پرسه بزند . چنانچه مجوز شکار شکارچیان صادر شود شاهد این گونه صحنه های تاسف بار نخواهیم بود.

      پر طرفدار Thumb up 48 Thumb down 24

      • رضایی می‌گوید:

        مجوز شکار شکارچی رو برای چه کسانی صادر کنند.
        شماها به اصطلاح مخالفان شکار؟؟!!!

        بعد اون وقت شماها رو کی از پای کامپیوتر و از درون خانه بکشه بیرون!!!!!!

        گند زدید به طبیعت و محیط زیست و سازمانش با این نوع تفکر خالی از هرگونه اندیشه و پر از توهماتتون

        داغ Thumb up 30 Thumb down 34

  4. زیتون می‌گوید:

    بدلیل خیانت در امانت باید خونه و زمینهاش در روستای مجاور موته مصادره بشه……

    پر طرفدار Thumb up 46 Thumb down 40

  5. محسن رزاقی می‌گوید:

    به امید روز رسیدن جامعه به این درک و فرهنگ ناب که لذت محبت کردن به جانداران جای شکار را بگیرد و دیگر باین کلمه (شکار) غریبه شویم.

    پر طرفدار Thumb up 40 Thumb down 37

  6. طرف ۵۰ ملیون داده اسلحه سهمیه مهمات هم گرفته ولی باید حسرت یه شکار به دلش بمونه چرا مجوز صادر نمیشه چرا باید همه چیز ما یه جور دیگه باشه مقصر ا می‌گوید:

    من از اداره محیط زیست خواهش میکنم اینقدر اذیت مردم نکنید

    داغ Thumb up 30 Thumb down 29

  7. عبدالله هاشمی می‌گوید:

    با عرض سلام خدمت دوستان
    به نظر بنده اگر اداره محیط زیست بتونه مجوز شکار صادر کنه جلو خیلی از این شکارها گرفته میشه طرف رفته ۵۰ ملیون داده اسلحه باید بزاره تو قاب نگاش کنه و در حسرت یه شکار باشه
    مقصر اصلی همه این بدبختیها خود محیط زیسته اگر شکار ممنوعه چرا اسلحه میفروشن ؟ چرا سهمیه مهمات میدن ؟

    پر طرفدار Thumb up 32 Thumb down 27

  8. عقاب طلایی می‌گوید:

    سلام.سه تا اهو از طبیعت ایران کم شده سی میلیون به حساب دولت ریخته شده.ایا با همین سی میلیون محیط زیست نباید بیست تا اهو داخل طبیعت رها کنه.اخه چرا؟اگه اینطوره که دولت داره معامله میکنه اونم یک طرفه

    پر طرفدار Thumb up 8 Thumb down 2

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>