شکارچی متخلف به همراه اسلحه قاچاق و گوشت شکار در شاهرود دستگیر شد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): به دنبال کسب اطلاعاتی مبنی بر ورود شکارچیان غیرمجاز به عرصه های طبیعی شاهرود، نیروهای یگان محیط زیست این شهرستان با همکاری مامورین کلانتری ۱۱ شاهرود در قالب سه اکیپ به گشت زنی و کنترل مسیرهای خروجی منطقه پرداختند.

رییس اداره محیط زیست شاهرود در این باره گفت: مامورین در ساعت ۲۰ شب به یک خودروی وانت مشکوک شده و آن را متوقف نمودند.

علی اکبر قربانلو اظهار داشت: در بازرسی از این خودرو یک قبضه اسلحه گلوله زنی قاچاق با لوله ژ۳ ، تعداد ۱۱ تیر فشنگ، یک دستگاه دوربین شکاری روسی و یک عدد چاقو کشف و ضبط گردید.

در این رابطه یک متهم دستگیر و با دستور مقام قضایی در کلانتری بازداشت شد.

محیط بانان پس از هماهنگی با مقام قضایی و اخذ مجوز ورود به منزل به همراه خود متهم وارد منزل وی شده و به تفتیش این مکان پرداختند.

در جریان بازرسی از منزل متهم حدود ۱۵کیلوگرم گوشت و اجزای بدن شکار متعلق به دو عدد قوچ و میش وحشی کشف و ضبط گردید.

متهم مجددا در کلانتری بازداشت و پرونده جهت رسیدگی به جرم تکمیل و به مراجع قضایی تحویل شد.

بر اساس آخرین نرخ بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه ضرر و زیان وارده به محیط زیست، جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیرمجاز هر یک میش یا قوچ وحشی معادل یکصد میلیون ریال تعیین شده است. بنابراین متهم می بایست مبلغ دویست میلیون ریال به حساب دولت واریز نماید.

متهم علاوه بر پرداخت ضرر و زیان محیط زیست، از جنبه عمومی جرم نیز محاکمه و بر اساس ماده ۱۲ قانون شکار و صید به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی حمایت شده به حبس از سه ماه تا سه سال و یا جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا هجده میلیون ریال محکوم خواهد شد.

بر اساس بند الف ماده ۶ قانون «مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز» مصوب ۱۳۹۰/۶/۷ ، هر کس بطور غیرمجاز سلاح شکاری و یا مهمات آن را خریداری، نگهداری و یا حمل نماید به حبس از ۹۱ روز تا شش ماه و یا جزای نقدی تا سقف بیست میلیون ریال محکوم خواهد شد.

همچنین بر اساس ماده ۱۸ قانون فوق الذکر، کلیه سلاح ها، مهمات، اقلام و مواد کشف شده موضوع این قانون به موجب حکم دادگاه به نفع دولت (وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح) ضبط میشود.

—————————————————————————————————————————————————————————–

آخرین اخبار محیط زیست و حیات وحش کشور را بصورت لحظه ای و در کوتاه ترین زمان از طریق کانال تگرام دیده بان دریافت کنید.

+2
0
  

6 دیدگاه

  1. کفتار راه راه می‌گوید:

    با این همه خبر بد روزانه، حفظ حیات وحش در اولیتهای چهارگانه اعلامی رییس س ح م ز (پسماند و ریزگرد و آلودگی هوا و آب) نیست. در صورتی که هر یک از این بخشها متولی هایی قدرتمند و ثروتمندی مانند شهرداری، وزارت نیرو و وزارت کشاورزی دارند ولی حیات وحش حامی ندارد. همچنین باید متذکر شد علت اصلی این مشکلات و بحرانها از بین بردن و به هم ریختن اکوسیستمها می باشد، که حیات وحش هم جز آن بوده برای مثال جنگلها که مانع ریزگرد هستند و با بارورساختن ابرها و افزایش بارشها و همچنین نفوذ آب به زمین و تنظیم دبی رودخانه ها به جریان دائمی و مناسب و کم کردن رسوبات و همچنین تنظیم آب سدها از تبخیر میلیاردها مترمکعب آب پشت سدها می توانند کم کنند در لایه های مختلف با وحوش ارتباط دارند.

    پر طرفدار Thumb up 36 Thumb down 7

  2. پوریا می‌گوید:

    دوربین آلمانی نه روسی!!!!

    پر طرفدار Thumb up 25 Thumb down 20

  3. زیتون می‌گوید:

    مجازاتها بازدارنده نیست……

    پر طرفدار Thumb up 33 Thumb down 30

  4. ولاش گرین می‌گوید:

    فکر میکنید چرا لول ژ۳ میذارن؟به خاطر اینکه فشنگ برنو رو کردن جفتی ۱۶۰۰۰تومن تازه دولتی.اگه بخوای آزاد بخری از جفتی ۲۰ تونم هم تجاوز میکنه .یارو هم مجبور لول رو عوض کنه وگرنه کسی تفنگ استانداردی مثل برنو رو نمیاد دست بزنه.الان توجه بفرمایید فشنگ ساچمه زنی هم چند سالیه که واقعا خیلی گرون کردن اون زمان که فشنگ ارزون بود واسه خودت میرفتی یه ۴تا تیر مینداختی سمت جانوشابه و تفریح میکردی و میومدی ولی الان کاری کردن که فشنگ رو فقط برای شکار کردن خرج کنی.یه مطلب دیگه اینکه این فصل توی منطقه ما به اندازه تمام پرندهها فقط کلاغ سیاه میاد و هر چیزی رو که ببینه مثل کشت و کار و ذرت یونجه و چغندر و حتی جوجه های مرغ و اردک و … میخوره.وقتی فشنگ ارزون بود دو تا تیر مینداختیم فرار میکردن ولی حالا واقعا به یک معضل تبدیل شده اگر اینطور ادامه پیدا کنه ما کشاورزها همگی خسارت میخوایم از سازمان محیط زیست

    داغ Thumb up 23 Thumb down 29

  5. محسن رزاقی می‌گوید:

    تک لول و دو لول و معروفترین مارک و هر اسم نحس دیگه ای که دارند ارزششون از حیات وحش ما پایینتره و باید معدوم بشه….

    داغ Thumb up 14 Thumb down 18

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>