بازگیری (صید پرندگان شکاری)

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): پرندگان شکاری در راس زنجیره غذایی قرار داشته و نقش بسیار مهمی را تعادل اکوسیستم ایفا می کنند.

پرندگان شکاری (به خصوص خانواده شاهین ها) به شدت مورد علاقه قوش بازان عرب می باشند و برای خرید آنها مبالغ بالایی را پرداخت می کنند.

شیوخ عرب با آموزش پرندگان شکاری از آنها برای شکار پستانداران و پرندگان، به ویژه برای شکار هوبره استفاده می کنند.

………………………..شکار غیر قانونی هوبره بوسیله بازهای شکاری توسط شیوخ عرب در خوزستان

زنده گیری و قاچاق این پرندگان به کشورهای حوزه خلیج فارس، نسل این گونه های ارزشمند را در معرض تهدید قرار داده است.

طبق آخرین نرخ بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه ضرر و زیان وارده به محیط زیست، جریمه نقدی قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیرمجاز هر یک از پرندگان شکاری شاهین، بالابان، بحری، طرلان و لاچین معادل ۶۰۰ میلیون ریال تعیین شده است.

قانونگذار سنگین ترین مجازات را در بین تخلفات شکار و صید، در مورد تخلفات مربوط به شکار، صید و قاچاق پرندگان شکاری تعیین نموده و هر دو مجازات حبس (۳ سال) و جزای نقدی را همزمان برای این گروه از متخلفین در نظر گرفته است.

……….محموله بزرگ قاچاق بارهای شکاری به مقصد کشورهای عربی کشف شده از یک لنج باری در چابهار

بر اساس تبصره ۲ ماده ۱۳ قانون شکار و صید، هر شخصی که مبادرت به زنده گیری، شکار، خرید، فروش، حمل، نگهداری و قاچاق پرندگان شکاری از قبیل شاهین، بحری، بالابان و دلیجه نماید علاوه بر محکومیت به حداکثر مجازات حبس مقرر در این ماده (به مدت ۳ سال)، به جزای نقدی از یک میلیون و ۸۰۰ هزار تا بیست میلیون ریال محکوم خواهد شد.

—————————————————————————————————————————————————————————–

آخرین اخبار محیط زیست و حیات وحش کشور را بصورت لحظه ای و در کوتاه ترین زمان از طریق کانال تگرام دیده بان دریافت کنید.

0
0
  

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>