عاملین شکار دو کل وحشی به همراه اسلحه قاچاق در اردکان دستگیر شدند

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): نیروهای یگان حفاظت محیط زیست شهرستان اردکان مستقر در پناهگاه حیات وحش دره انجیر به دنبال دریافت گزارشی مبنی بر حضور شکارچیان متخلف در مناطق آزاد این شهرستان آزاد منطقه مذکور شدند.

محیط بانان به جست و جو و کمین در منطقه پرداخته و پنج شکارچی غیرمجاز را مشاهده نمودند.

مامورین جهت برخورد قانونی با متخلفین وارد عمل شده و در جریان تعیب و گریز با شکارچیان سه نفر را دستگیر نمودند.

از متخلفین لاشه دو کل وحشی، یک قبضه سلاح شکاری قاچاق، ۶ تیر فشنگ چهارپاره، ۲ دوربین چشمی، ۵ قبضه چاقو و ساطور و لوازم و ادوات شکار و صید کشف و ضبط گردید.

متهمین پس از تشکیل پرونده جهت رسیدگی به جرم به مراجع قضایی معرفی شدند.

بر اساس آخرین نرخ بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه ضرر و زیان وارده به محیط زیست، جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیرمجاز هر یک کل یا بز وحشی معادل یکصد میلیون ریال تعیین شده است. بنابراین متهمین می بایست مبلغ دویست میلیون ریال به حساب دولت واریز نمایند.

متهمین علاوه بر پرداخت ضرر و زیان محیط زیست، از جنبه عمومی جرم نیز محاکمه و بر اساس ماده ۱۲ قانون شکار و صید به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی حمایت شده به حبس از سه ماه تا سه سال و یا جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا هجده میلیون ریال محکوم خواهند شد.

بر اساس بند الف ماده ۶ قانون «مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز» مصوب ۱۳۹۰/۶/۷ ، هر کس بطور غیرمجاز سلاح شکاری و یا مهمات آن را خریداری، نگهداری و یا حمل نماید به حبس از ۹۱ روز تا شش ماه و یا جزای نقدی تا سقف بیست میلیون ریال محکوم خواهد شد.

همچنین بر اساس ماده ۱۸ قانون فوق الذکر، کلیه سلاح ها، مهمات، اقلام و مواد کشف شده موضوع این قانون به موجب حکم دادگاه به نفع دولت (وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح) ضبط میشود.

—————————————————————————————————————————————————————————–

آخرین اخبار محیط زیست و حیات وحش کشور را بصورت لحظه ای و در کوتاه ترین زمان از طریق کانال تگرام دیده بان دریافت کنید.

0
-13
  

3 دیدگاه

  1. خورشید می‌گوید:

    کنف شده و دست از پا درازتر گورشون رو از طبیعت گم کردن… فقط افسوس که پشت سر این موجودات بی ارزش لاشه ی دو موجود زیبا و مفید و باارزش روی خاک باقی موند…. افسوس…

    پر طرفدار Thumb up 220 Thumb down 115

  2. محسن رزاقی می‌گوید:

    اجازه ندید ریختن خون بشه سرگرمی.
    مجاز باشد یا غیر مجاز، خون این زبان بسته ها را به حراج مگذارید…
    تا کی به این حرف برسید خدا میداند.
    راه رسیدن به درآمد باید جریمه سنگین همراه داشتن و نگهداری سلاح بشود ما محتاج حراج خون حیات وحش نیستیم.

    داغ Thumb up 31 Thumb down 84

  3. نم نمک می‌گوید:

    برای بار اول باید اسلحه را ازانان گرفت وجرایم ازقبیل کمک به محیط زیست وکمک به شهرداری شهرستان محل سکونت بهترین راه حل است ولی اگر تکرارشد باید برانان سخت گرفت

    پر طرفدار Thumb up 111 Thumb down 58

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>