عاملین شکار غیرمجاز یک کل وحشی در ارتفاعات کلاردشت دستگیر شدند

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): بر اساس گزارش واصله مبنی بر حضور شکارچیان غیر مجاز در زیستگاه‌های حوزه استحفاظی کلاردشت در مورخ ۹۶/۰۹/۲۴ منیروهای مستقر در محیط بانی کلاردشت به منطقه مورد نظر عزیمت نموده و به گشت و کنترل مشغول شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان چالوس در این باره گفت: محیط بانان تا پاسی از شب در منطقه کمین نموده و تا ساعت ۳ صبح مورخ ۹۶/۰۹/۲۵ در منطقه حضور داشتند ولی موفق به یافتن متخلفین نشدند.

ابوالقاسم محمدپور اظهار داشت: مامورین مجددا در ساعت ۱۱ صبح مورخ ۹۶/۰۹/۲۵ به منطقه عزیمت نموده و ناگهان به یک خودروی جیپ با ۳ نفر سرنشین مشکوک شدند.

محیط بانان خودروی مذکور را متوقف نموده و مورد بازرسی قرار دادند.

در جریان بازرسی از این خودرو لاشه یک کل وحشی، یک قبضه سلاح گلوله زنی مجاز و تعداد ۷ فشنگ گلوله زنی کشف و ضبط گردید.

در این رابطه سه متهم بازداشت و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

بر اساس نرخ جدید بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه  ضرر و زیان وارده به محیط زیست، جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیرمجاز هر یک کل  وحشی معادل یکصد میلیون ریال تعیین شده است که متهمین می بایست این مبلغ را به حساب دولت واریز نمایتد.

همچنین متهمین در دادگاه به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی در منطقه حفاظت شده محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۲ قانون شکار و صید به حبس از سه ماه تا سه سال و یا جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا هجده میلیون ریال محکوم خواهند شد.

بر اساس ماده ۱۴ قانون شکار و صید، اسلحه  و ادوات کشف شده تا اتمام رسیدگی به پرونده و تعیین تکلیف از سوی دادگاه، توقیف و در اختیار اداره محیط زیست می باشد.

مقام قضایی می تواند با استناد به ماده مذکور و ماده ۲۱۵ قانون مجازات اسلامی نسبت به ابطال مجوز حمل سلاح کشف شده اقدام و دستور مصادره اسلحه مربوطه به نفع دولت را صادر نماید.

0
-52
  

1 دیدگاه

  1. محسن رزاقی می‌گوید:

    همیشه اولین کاری که انجام میشه باید مصادره اسلحه باشه.
    جریمه دو گونه گوسفندوبزوحشی با توجه به بیشترین آمار شکار بسیار ناچیز است و باید حتماً افزایش یابد.

    پر طرفدار Thumb up 36 Thumb down 19

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>