عاملین شکار یک میش وحشی در پناهگاه حیات وحش موته دستگیر شدند

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): نیروهای یگان محیط زیست پناهگاه حیات وحش موته اصفهان حین گشت و کنترل متوجه حضور سه شکارچی متخلف حین برگشت از ارتفاعات شدند.

فرمانده یگان محیط زیست استان اصفهان در این باره گفت: با توجه به امکان فرار و یا بروز درگیری مسلحانه، محیط بانان متخلفین را زیر نظر گرفته و متوجه شدند هر سه نفر سوار یک خودروی سمند شده و قصد خروج از منطقه را دارند.

مرتضی جمشیدیان اظهار داشت: مامورین مسیر جاده را مسدود و به خودروی مذکور دستور ایست دادند اما راننده سمند بدون توجه به ایست محیط بانان با سرعت به مسیر خود ادامه داد.

کمی جلوتر گروهی دیگر از مامورین بوسیله خودروی سازمانی مسیر متخلفین را مسدود نمودند.

راننده خودروی که مسیر پیش رو را مسدود میدید توقف نموده و متخلفین پس از پیاده شدن از خودرو با پای پیاده در تاریکی شب قدام به فرار نمودند.

محیط بانان به تعقیب متخلفین پرداخته و هر سه نفر را پس تعقیب و گریز طولانی دستگیر نمودند.

در بازرسی از متخلفین لاشه یک میش وحشی، یک اسلحه گلوله زنی برنو (دارای جواز)، یک اسلحه جنگی M1 (دارای جواز عشایری)، بیش از ۴۰ عدد فشنگ جنگی و گلوله زنی، دوربین چشمی، چاقو و سایر ادوات شکار کشف و ضبط شد.

متهمین پس از تشکیل پرونده جهت رسیدگی به جرم به مراجع قضایی معرفی شدند.

بر اساس نرخ جدید بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه  ضرر و زیان وارده به محیط زیست، جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیرمجاز هر یک قوچ  وحشی معادل یکصد میلیون ریال تعیین شده است که متهمین می بایست این مبلغ را به حساب دولت واریز نمایند.

همچنین متهمین در دادگاه به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی در منطقه حفاظت شده محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۲ قانون شکار و صید به حبس از سه ماه تا سه سال و یا جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا هجده میلیون ریال محکوم خواهند شد.

بر اساس ماده ۱۴ قانون شکار و صید، اسلحه ها و ادوات کشف شده تا اتمام رسیدگی به پرونده و تعیین تکلیف از سوی دادگاه، توقیف و در اختیار اداره محیط زیست می باشد.

مقام قضایی می تواند با استناد به ماده مذکور و ماده ۲۱۵ قانون مجازات اسلامی نسبت به ابطال مجوز حمل سلاح های کشف شده اقدام و دستور مصادره اسلحه مربوطه به نفع دولت را صادر نماید.

0
-13
  

8 دیدگاه

  1. محسن رزاقی می‌گوید:

    بارک الله به محیط زیست اصفهان که اینقدر فعاله. کاش من هم افتخار داشتم محیط بانش باشم. درود بر شما.

    کاش اینها قبل از اقدام به این کار کریه دستگیر میشدند.

    داغ Thumb up 14 Thumb down 27

  2. چغوک می‌گوید:

    خدا رو شکر که دستگیری این اوباش محیط زیست موجب خسارت و حادثه برای محیط بانان زحمتکش نشده است .

    داغ Thumb up 25 Thumb down 40

    • خورشید می‌گوید:

      اینجا چقدر تشنه به خون محیط بان داریم!! تا این لحظه هجده تاشون بهتون حمله کردن!! البته اینا همه شکارکش و غیرمجاز و بی مجوز هستن!! مجازها عاشق حیات وحش و محیط بان ها هستن!!

      داغ Thumb up 14 Thumb down 15

  3. میر شکار می‌گوید:

    شکارچیان قانون مدار هم با شکار چهارپایان ماده مخالفند .این کار مخالف مرام شکارچیان هست و کاری صددرصد اشتباه.

    پر طرفدار Thumb up 24 Thumb down 6

  4. میر شکار می‌گوید:

    بعضیا متاسفانه هرچی برسر راهشون رسید میزنند حالا بز و بزغاله شد یا میش و بره .حرام گوشت شد یا حلال گوشت .اینان شکار کش هستند نه شکارچی وازنظر ما هم منفورند.

    پر طرفدار Thumb up 24 Thumb down 7

  5. زیتون می‌گوید:

    استفاده از سگ تعلیم دیده عقیم برای زمینگیر کردن متخلفین بررسی شود……البته شایعه شده اینا پول غذای محیطبانان را هم ندارن…..

    داغ Thumb up 9 Thumb down 15

  6. میر شکار می‌گوید:

    آقا یا خانم محترم ،حیف که نمیشه تواین سایت حرف حقیقت رو زد.چند بار نوشتم فردا دیدم نظرم حذف شده .فعلاً بخت با شما یاره که هر بی ادبی و جسارتی رو نسبت به شکارچیا انجام بدی ،ولی امثال شما ها مثل کبک سرتونو کردید زیر برف .اشکالی نداره .گرگ بودن در لباس بره هست مثل بعضی از اشخصی که شما ازشون تقدیر و تشکر میکنید .بارها گفتم من هم دلایل و مستنداتی دارم غیر قابل انکار که اگه بدونید و ببینید تفکراتتون بکلی برمیگرده.پس باید یاد بگیریم به نظرات هم احترام بزاریم.سعی کنیم اگه آگاهیمون از مطلبی کم هست اظهار نظر نکنیم و احساسی هم نظر ندیم.سیاست های سازمان محیط زیست از همه نظر اشتباه هست که اگه غیر این بود لا اقل یه مشکل از مشکلات زیست محیطی این مملکت حل میشد.بعضیاشون واقعاً ساده حل میشه که وقتی عکس العملی از سازمان تو اون زمینه نمیبینی به همه چیز شک میکنی .

    پر طرفدار Thumb up 15 Thumb down 1

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>