عامل شکار غیرمجاز یک قوچ وحشی در منطقه حفاظت شده کهیاز دستگیر شد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): به دنبال کسب اطلاعاتی مبنی بر ورود شکارچیان غیرمجاز به منطقه حفاظت شده کهیاز نیروهای یگان محیط زیست اردستان عازم منطقه مذکور شدند.

رییس اداره محیط زیست اردستان در این باره گفت: محیط بانان به جست و جو، رد زنی و کنترل مسیرهای ورودی و خروجی منطقه پرداخته و پس از چند ساعت متوجه یک خودروی پراید شدند.

حسین شواخی اظهار داشت: مامورین پس از شناخت راننده پراید که یکی از متخلفین حرفه ای شهرستان می باشد به دلیل اینکه داخل خودرو به غیر از متخلف، یک مرد، یک زن و فرزند وی نیز حضور داشتند، در راستای جلوگیری از بروز هرگونه حادثه طی هماهنگی با مامورین انتظامی بخش زواره راه ورودی شهر را مسدود وپس از رسیدن خودرو آن را متوقف نمودند.

در بازرسی از این خوردو لاشه یک قوچ وحشی، یک قبضه سلاح برنو، یک قبضه سلاح تک لول (هر دو دارای جوار جمل)، مهمات، چاقو و دو دوربین چشمی کشف و ضبط گردید.

لازم به ذکر است متهم دستگیر شده تاکنون دو بار دیگر نیز به  جرم شکار غیر مجاز دستگیر شده و دارای پرونده قضایی می باشد.

بر اساس نرخ جدید بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه  ضرر و زیان وارده به محیط زیست، جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیرمجاز هر یک قوچ  وحشی معادل یکصد میلیون ریال تعیین شده است که متهم می بایست این مبلغ را به حساب دولت واریز نماید.

همچنین متهم در دادگاه به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی در منطقه حفاظت شده محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۲ قانون شکار و صید به حبس از سه ماه تا سه سال و یا جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا هجده میلیون ریال محکوم خواهد شد.

بر اساس ماده ۱۴ قانون شکار و صید، اسلحه ها و ادوات کشف شده تا اتمام رسیدگی به پرونده و تعیین تکلیف از سوی دادگاه، توقیف و در اختیار اداره محیط زیست می باشد.

مقام قضایی می تواند با استناد به ماده مذکور و ماده ۲۱۵ قانون مجازات اسلامی نسبت به ابطال مجوز حمل سلاح های کشف شده اقدام و دستور مصادره اسلحه مربوطه به نفع دولت را صادر نماید.

+1
-19
  

6 دیدگاه

  1. ولاش گرین می‌گوید:

    واقغا نمیفهمم چرا پروانه صادر نمیکنن.شکار که خواهی نخواهی انجام میشه پس چه بهتر سامان دهی و قانونمند بشه

    پر طرفدار Thumb up 55 Thumb down 15

    • سها می‌گوید:

      به نظر شما به هر شکارچی یک! پروانه شکار بدهند موضوع ساماندهی و قانوتمند می شود؟
      چند شکارچی داریم؟
      چه تعداد پروانه بدهند؟
      خجالت بکشید بدلایل واهی فقط دنبال کشتار هستید.

      داغ Thumb up 6 Thumb down 30

  2. محسن رزاقی می‌گوید:

    لطفا مبلغ جریمه را به ویژه در مورد گوسفندویابز وحشی که بیشترین آمار کشتار را به خود اختصاص داده افزایش دهید.

    داغ Thumb up 14 Thumb down 42

  3. میر شکار می‌گوید:

    بله دلایل ما واهی هست و از بین رفتن طبیعت بخاطر سکوت سازمان محیط زیست دلایل منطقی شما.

    پر طرفدار Thumb up 21 Thumb down 2

  4. شکارچی سینه سوخته می‌گوید:

    اقای میر شکار دلایلتون واقعا واهی هست !!!! نمونه اش همین امسال پروانه شکار پرنده رو بی هیچ دلیلی ندادن و ملت از سر حرص سه برابر بیشتر پرنده میزنند نسبت به سالهای قبل

    پر طرفدار Thumb up 7 Thumb down 1

  5. میر شکار می‌گوید:

    عمو سینه سوخته شما چندچندی با خودت؟منو باکی اشتباه گرفتی؟من خودم مخالف سرسخت ندادن پروانه شکارم .چون اینجوری تخلف تو زمینه شکار غیرمجاز خیلی بیشتر میشه آمار شکار غیرمجاز بشدت میره بالا.من موندم این پرندگان مهاجر تو کشور های محل سکونتشون تا کشور ما اینهمه شکار میشن و هیچ اتفاقی براشون نیفته تا میرسن به کشور ما یهو در معرض انقراض قرار میگیرن.بعد جالبه یسری از دوستان این سایت همین حرفای نمیدونم چی اسمشو بزارم که نسبت به دوستان جسارت نشه رو هم تکرار و به اون پافشاری هم میکنن.

    پر طرفدار Thumb up 4 Thumb down 1

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>