دو صیاد بازگیر در گرمه به یک سال و نیم حبس محکوم شدند

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): روز ۲۱ آبان سال جاری نیروهای یگان محیط زیست شهرستان گرمه حین گشت و کنترل در عرصه های طبیعی این شهرستان به یک موتورسیکلت که راکبین آن یک کبوتر را با طناب مهار کرده و به آسمان فرستاده بودند، مشکوک شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست گرمه در این باره گفت: محیط بانان جهت بررسی موضوع وارد عمل شدند اما راکبین موتورسیکلت با مشاهده مامورین با سرعت زیاد متواری شده و محیط بانان نیز به تعقیب آنان پرداختند.

صفر زاده اظهار داشت: پس از تعقیب و گریز طولانی و شلیک چندین تیر هوایی توسط مامورین، موتورسیکلت متخلفین سرنگون شده و راکبین آن دستگیر شدند.

در بازرسی از متخلفین ۷ کبوتر، ۳ بلدرچین، ۵ پامسواکی، انواع قفس و ادوات مخصوص صید پرندگان شکاری کشف و ضبط گردید.

از کبوتر، بلدرچین و پامسواکی بعنوان طعمه برای صید بازهای شکاری استفاده می شود.

صیادان بازگیر اهل استان های جنوبی کشور بوده و به منظور صید غیرمجاز پرندگان شکاری و قاچاق به کشورهای عربی حوزه خلیج فارس وارد استان خراسان شمالی شده بودند.

متهمین پس از تشکیل پرونده جهت رسیدگی به جرم به مراجع قضایی معرفی و با دستور مقام قضایی مستقیما تا زمان رسیدگی به پرونده روانه زندان شدند.

در جریان رسیدگی به این پرونده در دادگاه عمومی شهرستان گرمه، دادگاه با توجه به گزارش ضابطین خاص دادگستری (نیروهای محیط زیست)، کشف آلات و ادوات بازگیری از متخلفین، دفاعیات بلاوجه متهمان و سایر محتویات پرونده بزهکاری متهمان را محرز و مسلم دانست.

بنابراین دادگاه هر یک از متهمان را به تحمل یک و سال نیم حبس تعزیری محکوم نمود.

همچنین با رای دادگاه کلیه تجهیزات و ادوات متخلفین به نفع دولت مصادره گردید.

+142
0
  

5 دیدگاه

  1. میر شکار می‌گوید:

    از اینکه حیوانات در معرض انقراض کشور برای تفریح یسری آدم پولدار بخصوص خارجی زنده گیری و از کشور خارج میشه واقعاً افسوس میخورم.

    پر طرفدار Thumb up 11 Thumb down 3

  2. رشید می‌گوید:

    درس عبرتی شود برای قاچاقچیان حیات وحش …

    پر طرفدار Thumb up 12 Thumb down 1

  3. محسن رزاقی می‌گوید:

    آدم اصلا این کبوتر را به این حالت میبینه وجدانش بدرد میاد ببین بی وجدان ها از چه راه های کثیفی نون در میارن. و اما باید تحقیق بشه تا عوامل اصلی باند شناسایی بشود این ها تازه دله دزدای ماجرا هستند. اصلاً در کل برای قاچاقی که از این نواحی و نیز شهرهای جنوب به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس صورت میگیره یه تحقیقات و برنامه‌ریزی های کامل و جدی باید شکل بگیرد. معلوم نیست تا به حال چقدر هوبره و نیز پرندگان شکاری به تاراج برده اند همونطور که در اخبار دیگر مشاهده کردیم کارشون به یوزپلنگ هم کشیده است پس این ماجراها نیاز به پیگیری دارد لطفا رهایش نکنید. دیده بان کاش شما نیز زحمت بکشید اخبارش را پیگیری نمایید.
    ممنون و متشکرم.

    داغ Thumb up 9 Thumb down 7

  4. پلنگ ایرانی می‌گوید:

    این ادمها سالهای ساله که این کار را دارن میکنند

    پر طرفدار Thumb up 7 Thumb down 2

  5. DORNA می‌گوید:

    یعنی روزی می رسه که مردم ما ارزش این ذخایر ملی رو بفهمند و اینجور نابودش نکنند؟

    پر طرفدار Thumb up 9 Thumb down 2

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>