تاکسیدرمی دو کل وحشی، یک آهو، مقادیر زیادی گوشت شکار و سه قبضه سلاح از منزل شکارچی متخلف در کیانشهر کشف شد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): به دنبال کسب اطلاعاتی مبنی بر فعالیت های مجرمانه یک شکارچی متخلف ساکن کیان شهر، نیروهای یگان محیط زیست پارک های ملی خجیر و سرخه حصار یک مظنون را در این رابطه شناسایی نمودند.

رئیس اداره پارک های ملی خجیر و سرخه حصار در این باره گفت: نیروهای یگان محیط زیست پس از کسب اطمینان از بروز تخلف موضوع را با مقام قضایی درمیان گذاشتند.

امامعلی یگانزاده اظهار داشت: محیط بانان پس از اخذ حکم ورود به منزل و نیابت قضایی ضبح روز گذشته (شنبه ۹۶/۱۰/۳۰) به همراه مامورین کلانتری ۱۵ کیان شهر وارد منزل مظنون شده و به تفتیش این مکان پرداختند.

در جریان بازرسی از این مکان دو عدد تاکسیدرمی کل وحشی و یک عدد آهو، ٣ قبضه سلاح شامل یک اسلحه گلوله زنی برنو، یک اسلحه خفیف و یک اسلحه بادی ۵/۵، تعداد ١۴ تیر فشنگ گلوله زنی به همراه مقدار زیادی گوشت شکار متعلق به دو قوچ و میش وحشى کشف و ضبط گردید.

در این رابطه یک متهم پس از تشکیل پرونده جهت رسیدگی به جرم به مراجع قضایی معرفی گردید.

متهم تاکنون مجوزی بابت اسلحه های کشف شده ارائه نکرده و سلاح های مربوطه قاچاق محسوب می شوند.

بر اساس آخرین نرخ بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه ضرر و زیان وارده به محیط زیست، جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیرمجاز هر یک کل وحشی، قوچ وحشى یا آهو معادل یکصد میلیون ریال تعیین شده است. بنابراین متهمین می بایست مبلغ پانصد میلیون ریال به حساب دولت واریز نمایند.

همچنین متهم در دادگاه به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی در پارک ملی محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۳ قانون شکار و صید به حبس از ۹۱ روز تا سال و یا جزای نقدی از یک میلیون و هشتصد هزار ریال تا ۲۰ میلیون ریال محکوم خواهد شد.

در صورتیکه اسلحه های کشف شده غیرمجاز باشند: بر اساس بند الف ماده ۶ قانون «مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز» مصوب ۱۳۹۰/۶/۷ ، هر کس بطور غیرمجاز سلاح شکاری و یا مهمات آن را خریداری، نگهداری و یا حمل نماید به حبس از ۹۱ روز تا شش ماه و یا جزای نقدی تا سقف بیست میلیون ریال محکوم خواهد شد.

همچنین بر اساس ماده ۱۸ قانون فوق الذکر، کلیه سلاح ها، مهمات، اقلام و مواد کشف شده موضوع این قانون به موجب حکم دادگاه به نفع دولت (وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح) ضبط می شود.

+68
-10
  

3 دیدگاه

  1. عقاب می‌گوید:

    متاسفانه این جماعت کمر به نابودی طبیعت بستن
    کمی قوانین سخت تر عرصه رو بر این شیادان تنگ تر خواهد کرد..

    داغ Thumb up 17 Thumb down 25

  2. مینالیزا می‌گوید:

    به این میگن ،کشف ،احسن ،اما سخنم با اون ملخک است بارها جسته بود ،الان چهره ات دیدنیست ! بعد از سالها محاکمه شما در دستگاه عدالت تقاص دزدی شما از حیات وحش زبون بسته است

    داغ Thumb up 11 Thumb down 11

  3. زهرا میراخوری می‌گوید:

    لعنت به این جور ادما اصلا شک دارم به این که وجدان داشته باشید

    داغ Thumb up 4 Thumb down 2

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>