عاملین کشتار وحشیانه توله خرس سوادکوه در دادگاه تجدیدنظر محکوم شدند

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست ایران (IEW): خردادماه سال جاری یک توله خرس قهوه‌ای در منطقه دراسله سوادکوه هنگامیکه از مادر خود جدا شده بود توسط عده‌ای بی‌فرهنگ و وحشی با ضربات متعدد سنگ به شکل بی‌رحمانه‌ای مجروح و سپس کشته شد.

پس از این حادثه که بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی داشت و احساسات عمومی جامعه را جریحه‌دار نمود، عاملین کشتار توله خرس شناسایی، دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

در جریان رسیدگی به این پرونده در دادگاه کیفری سوادکوه، در کمال ناباوری متهمین از کلیه اتهامات وارده تبرئه شدند.

با شکایت اداره محیط زیست سوادکوه به رای صادره، پرونده جهت رسیدگی مجدد به دادگاه تجدیدنظر استان مازندران ارجاع گردید.

در جریان رسیدگی به این پرونده، قضات دادگاه تجدید نظر با بررسی مجدد محتویات پرونده، مشاهده فیلم‌های مربوطه و شنیدن مجدد اظهارات دامپزشک معتمد محیط زیست، متهمین را از بابت جرم منتسب (کشتار توله خرس) مجرم تشخیص داده و هر یک آنان را به پرداخت بیست میلیون ریال جزای نقدی محکوم نمودند.

دادگاه تجدیدنظر مجازات متهمین را به مدت یک‌سال به حال تعلیق درآورد. درصورتیکه متهمین در طول مدت تعلیق (یک‌سال) مرتکب جرمی عمدی شوند قرار تعلیق لغو و مجازات تعیین شده به اجرا در خواهد آمد.

با قطعی شدن رای و اثبات مجرمیت متهمین در دادگاه کیفری، متهمین می‌بایست‌ از جنبه حقوقی جرم محاکمه و مبلغ پنجاه میلیون تومان بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست ناشی از کشتار یک خرس قهوه‌ای (مبلغ قابل پرداخت در زمان وقوع جرم) را نیز به حساب دولت واریز نمایند.

+28
-2
  

4 دیدگاه

  1. مسعود شهرابی می‌گوید:

    شکارچیان خارجی خوب تو کشور جولان میدن هر کدوم چند تا چند تا شکار میکنن تعجب می‌کنم اخبارش پوشش داده نمی‌شه
    دار و دسته ا ش خیلی راحت هر کاری میخوان انجام میدن و هیچکس هم جلودارشون نیست
    یکم پیگیری لطفاً

    پر طرفدار Thumb up 14 Thumb down 3

  2. Ahmad می‌گوید:

    من بعید میدونم اون عوضی درس گرفته باشه.
    اینجور آدما هیچوقت عوض نمیشن و حتا اعدامم براشون کمه

    پر طرفدار Thumb up 11 Thumb down 3

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>