پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: کارشناسان و محیط بانان استان کرمان حین انجام سرشماری حیات وحش در عرصه های طبیعی کرمان با گروهی از شکارچیان متخلف برخورد نمودند.
رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش استان کرمان در این خصوص گفت: دو روز قبل حین انجام سرشماری تابستانه حیات وحش در منطقه حفاظت شده چوپار، هنگامی که در پایان روز و پس از اتمام سرشماری در حال برگشت از مسیر به سمت پایین بودیم در تاریکی شب متوجه نور ضعیفی شبیه نور گوشی موبایل در دامنه یکی از کوه ها شدیم.
منصور پورسینا افزود: به موضوع مشکوک شدیم و با توجه به تاریکی مطلق هوا اقدام به کمین نموده و خروجی های منطقه را زیر نظر گرفتیم.
منصور پورسینا گفت: پس از چندین ساعت کمین متوجه یک خودروی پیکان شدیم که وارد منطقه شده و در نقطه ای توقف نمود.
با توجه به اینکه خودرو از خارج از منطقه وارد شده بود احتمال دادیم که برای سوار کردن و انتقال شکارچیان، وارد منطقه شده است به همین منظور از کمین ها خارج نشده و اجازه ندادیم راننده پیکان متوجه حضور ما شود.
پس از مدتی دو نفر در تاریکی شب از کوه پایین آمده و سوار خودرو شدند و خودرو نیز حرکت کرد تا از محل دور شود.
بلافاصله برای دستگیری متخلفین وارد عمل شده و مسیر خوردوی پیکان را مسدود نمودیم.
رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش استان کرمان اظهار داشت: در جریان بازرسی از درون اتومبیل متاسفانه لاشه یک بز وحشی، لاشه یک بزغاله وحشی یک قبضه اسلحه دولول و تعدادی فشنگ چهارپاره کشف و ضبط گردید.
پورسینا گفت: متهمین پس از یک شب بازداشت و پرداخت مبلغ ۳۶ میلیون ریال بایت ضرر و زیان وارده به محیط زیست به همراه پرونده تشکیل شده جهت رسیدگی به جرم به مراجع قضایی معرفی شدند.
آفرین شکارچیان …… متاسفم
پر طرفدار 27 14
تاسف باره بز و بزغاله !
یعنی فقط برای گوشت دارن طبیعت رو از بین می برن!
واقعا چرا؟ بعضی از مردم ما به این حال و روز درآمدن؛
این اندازه استرس رو به جان می خرند و این همه حیله گری رو به کار می گیرند که بتونن کمی گوشت بدست بیارن
درصورتی که بز و بزغاله اصلا جزء گزینه های شکار هیچ کشوری نیست.
خدایا خودت این گونه مرض ها رو از ذهن مردم ما بیرون کن.
پر طرفدار 31 2
با سلام.
ببینید این یک موضوع تخصصی است بررسی این موضوع زمان زیادی میگیره و با توجه به شرایط زندگی این دو نفر و میزان فقر مادی و فرهنگی اینان باید این موضوع بررسی بشه. من دو دلیل به ذهنم رسید مینویسم :
۱- با توجه به خودرو اینها از طبقه کم درامد جامعه هستند و به گوشت شکار نیازمندند.
۲-جهت تفریح به شکار پرداختند که البته هزینه های زیاد این کار با توجه به شرایط زندگی شان ممکن نیست.
البته اسلحه شان نیز شرط قضاوت است باید ببینیم چه تفنگی داشتند تا بتوان در مورد شرایط اقتصادی اینها نظر داد شما میگویید تفنگ دولول خوب یک مدل دولول داریم ۳ میلیون تومان یک دولول داریم ۳۰ میلیون !
داغ 13 14
دوست گرامی!
اگر آنقدر نیازمند گوشت بودند که بزغاله شکار کنند مطمئن باش پول خرید اون ماشین و اسلحه را هم نداشتند. به نفر سمت چپی نگاه کن. به نظرت به هیکل این آدم (؟؟) می خوره که لنگ گوشت مونده باشه. مشتی ارازل و اوباش که ثروت یک ملت را با پول پدرشان اشتباه گرفته اند.
نسل اینها را باید از این مملکت پاک کرد وگرنه اگر یکی دو سال دیگر نیز وضع چنین باشد نهایت چیزی که به بچه هایمان از طبیعت نشان می دهیم گنجشک و احتملاً کلاغ خواهد بود.
پر طرفدار 52 26
دقیقا آقا یاشار والدین من اصالتا تهرانی هستند مادرم ۵۶ سال سن دارد و می گوید قدیم در تهران سر تیرهای برق و گلدسته های مساجد پر از لانه های لک لک بود الان در تهران یک لک لک هم نیست من در عمرم یک لک لک هم از نزدیک ندیده ام، پدر و پدر بزرگم می گفتند در قدیم نزدیک شاه عبدالعظیم تهران باغی به نام باغ طوطی بود که به طور طبیعی پر از طوطی ها وحشی بود الان هیچ اثری از هیچ باغ یا حتی درختی وجود ندارد تا چه رسد به طوطی! راستش اصلا باورش در مغز من نمی گنجد که در آن منطقه یک روزی طوطی بوده… یا مثلا پدرم می گوید بچگی از میدان شهدا می رفتند خیابان خراسان ماشین دودی سوار می شدند می رفتند تاشاه عبدالعظیم و چشمه علی و در چشمه علی آب پر از ماهی های کوچک شبیه ماهی عید بود الان چشمه علی تقریبا شبیه جوی آب پهن خیابان ولیعصر است!…
پر طرفدار 11 8
جناب رضایی ، اکثر پارک های بزرگ تهران ، باغ های سفارت خونه ها ، لواسان و باغ های اطرافش ، کرج ( دانشکده کشاورزی و پارک چمران ) هموز هم به وفور طوطی داره …
توی پاییز و زمستون تقریبا همشون کوچ می کنن به مناطق گرمتر ولی در بقیه مدت سال همیشه دیده میشن …
جمعیت غالبشون ملنگو هست و تعدادی شاه طوطی هم میشه پیدا کرد …
در مشهد و کل استان سیستان و بلوچستان هم همیشه دیده میشن …
موافقم / مخالفم 0 0
البته بعید می دونم بچه های شما گنجشکهای چندانی هم بتوانند ببینند با این وضع:
arw.ir/?p=8633#comment-9190
پر طرفدار 5 0
اینجا شده کشتارگاه حیات وحش
فرهنگ مردم
احترام محیط زیست صفر
احترام گذاشتن به حیات وحش صفر
احترام گذاشتن به چراغ راهنما صفر
احترام گذاشتن به هم صفر
اصلا ما ایرانی ها چه فرهنگی داریم؟ این مسئولین که همیشه میگن میخوام این کار رو برای فرهنگ ملت انجام بدیم اون کار رو انجام بدیم ما نفهمیدیم اینها کی میخوان دست از سر حرف بردارن و به حرف هاشون عمل کنند
بخدا قسم این حیات وحش گناه داره این همه بی مهری بهش میشه در ایران
در مدارس به بچه ها بیاموزیم
تا قانون و فرهنگ تغییر پیدا نکند باز این وحشی گری ادامه دارد
پر طرفدار 17 0
ای کاش جریمه شکار غیر مجاز حیوانات ماده و جوان سه برار حیوانات نر بالغ بود.
اداره نظارت بر امور حیات وحش…
در مورد این اداره کسی از دوستان میتونه توضیح بده؟
با سپاس
پر طرفدار 17 2
چرا ۳برابر؟ باید صد برابر بشه
پر طرفدار 6 3
چرا هیچگاه نتیجه این رسیدگی به جرم و احکام صادر شده را منتشر نمی کنید ؟
همین مورد می تواند شروعی برای این خبر رسانی باشد . منتظر می مانیم تا خبردار شویم که سرانجام این پرونده چه می شود . اگر هم همان جریمه و یک شب بازداشت بوده که منتشر کنید .
پر طرفدار 8 1
دوست عزیز سلام
بسیاری از نتایج رسیدگی به جرائم محیط زیستی نیز اطلاع رسانی شده است.
احکام صادر شده در مورد متخلفین صید و شکار غیرمجاز در سال ۱۳۹۳ که از طریق این پایگاه خبری منتشر شده است به شرح زیر می باشد:
http://www.iew.ir/1393/05/27/28289
http://www.iew.ir/1393/04/28/27247
http://www.iew.ir/1393/03/21/26045
http://www.iew.ir/1393/02/27/25113
http://www.iew.ir/1393/02/18/24599
http://www.iew.ir/1393/02/09/24269
http://www.iew.ir/1393/01/29/23840
پر طرفدار 11 0
این تفنگها و فشنگ چه جوریه عین نقل و نبات ریخته !
مگه چقدر زادو ولد هست که این همه تفنگ و مجرم داریم خودمونو گول نزنیم قانونموم ناکارآمده
پر طرفدار 13 2
سلام
این تفنگها همه رو این محلی ها از غرب کشور از همین شهر بعضی از نظر دهندگان و شهر های غربی کشور وارد کردن دونه یک تومن فروختند به مردم مردم بردن جواز کردن افتادن به جون طبیعت
داغ 8 6
جناب ۲۴۳
خیلی مبهم توضیح دادید.
وارد میکنند؟ باز هم یک حرف بدون مدرک و بی هدف! اگر شما بخواهید یک تفنگ شکاری وارد بکنید در ساده ترین مدل ها کمتر از ۱۰ میلیون براتون در نمیاد!! حالا دونه ای ۱ تومن فروختن؟؟!
اوفتادن به جون طبیعت ؟ طوری حرف میزنید انگار یک نفر که چشماش رو خون گرفته با هرشلیک خنده های شیطانی میکنه با تیربار اوفتاده تو جنگل ؟!!!
داغ 8 6
سلام سهراب عزیز
اولا خود من یک شکارچی قانونمد هستم دوما من خرداد ماه ترکیه بودم نمایشگاه بین المللی شکار و طبیعت و سلاح که بسیار مفید برای شکارچیان و محیط بانان ایران بود که باید میومدن میدیدن همسایه های چجوری با شکارچی دوست و یاور هستند . دوماا بهترین تفنگ در استانبول قیمتش :تک لول ۵۵۰ تومن دولول ۶۰۰ تومن ۵ تیر نیمه اتومات ۱٫۲۰۰ و مارکهای ایتالیایی نیز ۴ میلیون بود دو سال پیش در خراسان شمالی نزدیک مرکز استان دوستان دو ماشین که بفاصله ۱۰ کیلیومتر از هم حرکت میکردن گرفتن هر کدام ۲۰ الی ۳۰ اسلحه ساچمه زنی در صندوق عقبشون نو نو تو گریس بود که از غرب کشور بودن که تو تعقیب و گریز از دست همکاران با میدان مرکزی تصادف کرد و متوقف شدنند تازه این مورد درز کرده بود که گیر افتادن وگرنه خدا میدونه چند بار اومده بودن سلاح بفروشن حالا مفهوم شد عزیزم .
داغ 5 4
سلام خدمت شما بنده و شما باهم مشکلی نداریم این نظرات فقط بحث دوستانه است و فکر نکنید بنده قصد توهین دارم.
طی صحبت های ما با چند شرکت در ترکیه قیمت دولول آکار به ما دادند ۱/۷۰۰ تا اینجا حرف شما درست. بعد یکی از همکاران ما وارد کرد با توجه به گرفتاری هاش و هزینه گمرک براش ۸ میلیون درآمد! حالا یا واقعا اینقدر هزینه واردات زیاده ، یا این دوست ما دروغ میگه یا شرکت آکار دروغ میگه درضمن پنج تیر اتومات ایتالیایی ۴ میلیون!!! الان نخجیر ۲ هم به ۴ میلیون نمیدن چه برسته به این سلاح الان در بازار مشهد پنج تیر اتومات زیر ۱۵ میلیون گیر نمیاد.
داغ 4 2
هرگونه واردات سلاح که هیچ حتی باروت و چاشنی هم ممنوع هست..
فقط وزارت دفاع یا بعضی سازمان های فعال در این زمینه میتونند واردات محدودی داشته باشند. عاملیت های مجاز هم از طریق معاونت اسلحه مهمات اونم خیلی محدود مجاز به واردات هستند
پر طرفدار 3 0
بی شرف ها را هماجا باید به درک واصل می کردند.
حین انجام سرشماری حیات وحش در عرصه های طبیعی؟؟؟
مگر از حیات وحش دیگر چیزی هم مانده که سرشماری بخواهد؟؟؟
پر طرفدار 33 30
همینجوری نشستی پشت سیستم فحش مینویسی؟
تو تا حالا یه بز از نزدیک دیدی که هی مردم رو به درک میفرستی؟
مگه هر کی هیکلش درشته ارازل و اوباشه؟
میدونستی اگه با همین موضعی که شما گرفتی یه نفر تحریک بشه بزنه این شکارچی رو بکشه شما هم در قتلش سهیمی؟ و اون دنیا باس پاسخگو باشی.
متاسفم برای محیط زیست ایران که آدمهای بی اطلاعی مثل شما ازش حمایت میکنند.
بله، کشتن بزغاله توسط انسان درست نیست . ولی آیا کشتن یک انسان بخاطر یک بزغاله درسته؟ خواهشا فقط نگید انسان نیستند که اصلا منطقی نیست. چون همه ما اشتباهاتی توی زندگی انجام دادیم حالا اینها اشتباهشون در زمینه شکار بوده ما در زمینه دیگه ، اینجوری باشه ما هم انسان نیستیم
مجازات باس متناسب با جرم باشه. نه اینکه طرف رو به درک!!! بفرستید.
از شما دعوت میکنم یکی دوبار به طبیعت و زندگی بومیها سر بزنید. یکی دوتا شکارچی محلی را از نزدیک ببینید…. تا مقداری واقعی تر نظر بدهید.
پر طرفدار 15 4
کاملا درسته .
شما هم اگر محیط بان بشی و بزنی یکی رو بکشی اعدامت میکنند! فکر نکن شهر هرت هست که هرکاری خواستید بکنید چون به ظاهر طرفدار محیط زیست هستید، اینها یک جرم کردن به اندازش مجازات میشن،، نه که بکشید! اصلا حق ندارید کتک هم بزنید
پر طرفدار 15 4
به قول شما ” اگه با همین موضعی که شما گرفتی یه نفر تحریک بشه بزنه این شکارچی رو بکشه شما هم در قتلش سهیمی؟ و اون دنیا باس پاسخگو باشی.”
باشه من قبول می کنم.
ولی اگر در عوض ” با موضعی که شما گرفتی وقتی یه نفر شکارچی یک محیط بان مظلوم رو شهید کنه شما هم در قتلش سهیمی و اون دنیا باس پاسخگو باشی”
قبول؟؟؟؟
موافقم / مخالفم 1 2
شما میفهمید که دارید از کشتن یک انسان سخن میگویید؟؟ بنده حاضرم ۱۰۰ بز رو بکشم ولی یک انسان را خیر ،، این طرفداری کورکورانه از محیط زیست است وای به حال محیط زیست ایران که شما دارید طرفداری میکنید ازش
داغ 6 10
سهراب جان شما گاهی اوقات نظراتی میدی که هر چه طرفداران شکار قانونمند دارن میکارن رو لگد مال می کنه …
لطفا در مورد نظراتی که ارسال می کنین کمی دقت بفرمایید …
داغ 5 4
اره والا….
موافقم / مخالفم 2 2
اون موجودی که به خاطر یک کیلو گوشت بزغاله شکار می کنه اگه دستش بیفته به مال مردم دست درازی نمی کنه؟
اگر به خاطر فقر دست به شکار می زند لابد به خاطر فقر لازم باشد دست به قتل و جنایت هم خواهد زد.
اگه پاش بیفته نمی ره سرقت مسلحانه کنه؟؟
هزار بار گفتم و باز هم می گم اینها مصداق بارز محارب هستند و حکمشان اعدام قطعی است.
داغ 25 29
یعنی واقعا در جماعت قاضی ها و وکیل ها فردی پیدا نمی شه که دغدغه جدی محیط زیست داشته باشه؟!
کاش می شد گشت و این افراد رو پیدا کرد
اگر یک تیم قاضی و وکیل علاقمند به محیط زیست دور هم جمع می شدند تیمی که واقعا قلبشون برای محیط زیست بتپد شاید وضع مجازات ها به بازدارندگی برسه…
پر طرفدار 6 3
شما اگر محیط بان بودی الان اینجا نبودی ، میزدی یک از شکارچیا رو میکشتی بعد یا اونها تو رو میکشتن یا اعدام میشدی ! به همین راحتی ! به این راحتی ها نیست که رامبو بشی بری تو جنگل شکارچیا رو بکشی
پر طرفدار 11 6
معتقدم شکارچیانی که گونه های رو به انقراض رو هدف می گیرند، به میراث طبیعی و ملی مردم ضربه می زنند و خیلی شوخی تلخی هست که فقط به سه سال حبس و چهار پنج میلیون جریمه محکوم بشوند
یوزپلنگ، گوزن زرد، لاک پشت، سنجاب و… متعلق به حدود هفتاد میلیون نفر انسان است نه متعلق به یک نفر و شکارچی که به دارایی هفتاد میلیون نفر خودخواهانه دستبرد می زند باید تاوان و هزینه اش را بپردازد.
پر طرفدار 5 1
شما نمیخواد حکم بدی مملکت قانون داره و قاضی و حاکم داره شما خودشو ناراحت نکن اعدام نکن
داغ 2 9
من که حکمی صادر نکردم!! اصلا بنده کی باشم که در مورد این گونه قوانین بخواهم نظر بدم؟ بنده فقط جواب شما رو دادم که فکر کردید قانون ندارد! حالا میگویید مملکت قانون دارد؟ خودتان متوجه گفتارتان نیستید
داغ 3 6
جنون کشتن!
اگه درآکولا رو مجبور کنن توی کشور ما بمونه یا از ترس این وحشی ها فراری میشه، یا از وحشت مریض میشه!!!!
پر طرفدار 48 27
آقا برای نظرات شما باید یک صفحه جداگانه ایجاد کنند تا نظرات شما بیشتر مورد توجه قرار بگیرن و حتما در اداره محیط زیست به کار گرفته شوند .
خیلی نظرات سازنده و مفیدی ارائه میدهید ، الان این تشبیه یعنی چی؟ مثلا خنده داره؟ فکر میکنید به همین راحتی ها میشه در رابطه با این شرایط نظر داد؟
داغ 13 15
آقای ……
نظر و حرف شما در مورد کامنت من اصلا مهم نیست. آن چیزی که مهم است محیط زیست و حیات وحش کشور است که در خطر جدی است.
در ضمن، اگر دارای حداقلی از ضریب هوشی هم باشید متوجه خواهید شد که نظر بالا یک طعنه و طنز بسیار تلخ است. مثال شما همان مثل “سنگ را گرفتن و سگ را آزاد گذاشتن است”
یقیه شکارچی جماعت (مجاز و غیر مجاز) را ول کرده اید چسبیدید به یک طنز تلخ!!!!!
عجب روشنفکری؟؟!!
داغ 10 10
نظر من راجع به کامنت شما؟ متوجه نمیشم؟ بنده هم به این مثال کاری ندارم ولی بنده هرجایی که ببینم داره کسی توهین بیشتر از حدش انجام میده پاسخ اش رو میدهم.
شما هم اگر دارای حداقلی ضریب هوشی باشید میتوانید بفهمید که ایشان داره ملت ایران رو وحشی معرفی میکنه …
داغ 10 8
شکارچی محیط بان شو زورت میاد محیط بان بشی! طبیعت دوست شو
پر طرفدار 22 13
خیلی متاسفم . دوباره وحشی گری و بی رحمی..
پر طرفدار 8 1
اون وحشی وقتی بزغاله رو می کشت اصلا اونقدر شعور داشت که فکر کنه سالهای بعد دیگه شکاری برای زدن پیدا نمی کنه
پر طرفدار 6 0
بز و بزغاله…!
تاسف باره واقعا …
مسئولان محترم بیدار شید و رسیدگی کنید
پر طرفدار 6 0
تاوانش رو تو همین دنیا پس میدی، حالا اینو نمیفهمی بزغاله خور ضعیف یعنی هیچوقت نفهمیدی و نمی فهمی
پر طرفدار 6 0
کاربر عزیزی که با خام اندیشی و سطحی نگری،یک تنه به قاضی رفته ،به خیال خودو در محکمه خود ساخته !،احکام شداد و غلاظ صادر میکند ،بجز ترویج خشونت ،خشک مغزی وجزم اندیشی،تبلیغ نمیکند،و متاسفانه تعدادی از کار بران به تاسی از یاد داشت های ایشان که به ضرس قاطع هوشمند،هدفمند و برای ضربه زدن به آرمان حداقلی این پایگاه،یعنی بنا و استقرار یک بنگاه آزاد اندیشی و تبادل آرا برای نشر وباز نشر اندیشه های یک محیط زندگی سالم برای ایرانی هاست،شروع به تولید و تکثیر واژه هایی نظیر وحشی،خوی وحشیگری،تف،اعدام،..فارغ از بار معنایی آنها میکنند که شایسته خوانندگان یا بازدید کننده گا ن نبوده ونیست.همیشه اعتقاد داشته ودارم که هر گاه سخن گفتن و اظهار نظر مشمول مالیات میشد، قریب به اتفاق شهروندان این ملک سر در گریبان و ساکت بودند .!
داغ 5 11
دوست گرامی،
اولاً کاش آنقدر بی وجدان بودم که به جای اینکه هر روز به این سایت سر بزنم و با خواندن اخبار آن تا آخر شب اعصابم خرد شود راحت و بی خیال به زندگی ام برسم پس “ضرس قاطع در هوشمند،هدفمند و برای ضربه زدن به آرمان حداقلی این پایگاه را برای خودتان نگه دارید که اگر شما به خدا اعتقاد ندارید من یکی خیلی دارم…
ثانیاً: ای کاش خودتان را هم یکبار به جای خانواده محیط بان می گذاشتید تا حال آن همسر یا فرزندی را که شوهر یا پدرش به سر کار می رود، در حالی که عملاً هیچی تضمینی برای بازگشت سالم او به خانه هیچگاه تضمین نمی شود بفهمید.
از کدام قضاوت و خشونت حرف می زنید؟ شهید شدن ۱۱۶ محیط بان کم است؟ باید حتماًً ۲۰۰۰ محیط بان دیگر شهید شود تا یک حرکت جدی برای حمایت محیط بانان صورت گیرد؟
خشونت را چه کسی ترویج می کند؟ آن کسی که با اسلحه به شکار می رود و به هر چیزی ، اعم از حیوان و انسان هم رحم نمی کند یا من ؟؟
من طرفدار خشونت نیستم. اهمیتی هم نمی دهم که شما حرف مرا بپذیرید یا نه. ولی قاطعانه ایمان دارم که بعضی وقتها متاسفانه خشونت در برابر یک عده تنها راه ممکن است.
پر طرفدار 10 2
دوست عزیز شما حق نظر دادن دارید ولی اینجا فضای مجازی است و روزانه صد ها نفر نظرات شما رو میخوانند وقتی شما میگویید ” اعدام کنید و بکشید و وحشی گری و … ” بازدید کنندگانی که برای اولین بار به اینجا می آیند درباره شکارچی ها چی فکر میکند؟ شما انقدر در نظرات تندروی میکنید که در بعضی موارد حتی طرفداران محیط زیست هم به شما اعتراض میکنند درضمن فقط محیط بانی نیست که شغل خطرناکی است! و آمار کشته شدگان در این حرفه بسیار کمتر از شغل هایی مانند نیروی انتظامی و سربازان مرزی و کارگران ساختمان و … است .
بعد نوشته بودید “”خشونت را چه کسی ترویج می کند؟ آن کسی که با اسلحه به شکار می رود و به هر چیزی ، اعم از حیوان و انسان هم رحم نمی کند یا من ؟؟”"
از این جمله شما بی اطلاعی می بارد! زیرا نوشته اید اعم از انسان و حیوان ! برداشت شما از کلمه شکارچی چیز دیگری است ! بنده فکر میکنم شما شکارچیان را با دراکولا اشتباه گرفته باشید یکم در این زمینه تحقیق کنید و درباره شکارچیان اطلاعتان را زیاد کنید ،، شکارچی واقعی وقتی به شکار میرود برایش مهم نیست چیزی را شکار کرده باشد یا خیر بلکه هدفش استفاده از نعمت های خداوند
است شما اول اطلاعتان را زیاد کنید بعد نظر بدید چون هم اعتبار سایت میره زیر سوال هم خود شما
موافقم / مخالفم 2 1
تو این چند روز اخیر به جزء یک شکارچی هر چی شکارچی غیر مجاز دستگیر شد بز و بزغاله یا میش کشته بودند یعنی اینا هیچی جز گوشت براشون اهمیت نداره و یا اینکه شکار نر بسیار کم شده و نسلشون رو زدن .
پر طرفدار 7 1
جناب شکارچی اگه واقعا ازعمق فاجعه ای ک ازکشتار بیخود حیات وحش قرار رخ بده خبر داشتی مطمعننا خودتم طرفو لعنت میکردی.اصلا ما آدما هیچی هم خدا اون شکارکشارو لعنت میکنه وهم اون حیوونای زبون بسته قاتلشونو لعنت میکنن.ما اشرف مخلوقاتیم اما خیلیامون شرف وغیرت نداریم ک موجودای دیگه رو بیخودی ب مرگ محکوم میکنیم.موضوع رودرک کن بعد ازشکارکش بی شرف ک ب اصطلاح اشرف هم هس حمایت کن
پر طرفدار 6 1
باید ریشه یابی کرد برای چی اینکارو انجام دادن وگر نه این روزها کسی برای خوش گذرونی اون موقع شب با پیکان نمیره شکار یه بز بعضی ها خیلی راحت با ماشین مدل بالاشون تو روز اینکارو میکنن
موافقم / مخالفم 0 0
البته ناگفته نماند کارشون هیچ توجیهی نمیتونه داشته باشه خلاف خلافه هر چند از روی ناچاری باشه
موافقم / مخالفم 0 0
خواهشا یک نظر از روی اطلاعات بدهید . ریشه یابی میخواد این آیا؟ داداش من از روی بدبختی و نداری رفتن شکار و برای اینکه غیر مجاز میخواستن شکار کنن شب رفتن درضمن بنده هم شکارچی هستم و نه خودم و نه کسی رو میشناسم با ماشین مدل بالا بره شکار!
موافقم / مخالفم 1 0