عاملین شکار یک میش وحشی در جغتای دستگیر و پس از واریز جریمه به دادگاه معرفی شدند

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): نیروهای یگان محیط زیست جغتای حین گشت زنی در عرصه های طبیعی این شهرستان با سه شکارچی غیرمجاز که از استان های همجوار برای شکار به منطقه شکار ممنوع ریوند آمده بودند، برخورد کردند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست جغتای در این باره گفت: محیط بانان جهت برخورد قانونی با متخلفین وارد عمل شده و آنها را دستگیر نمودند.

مصطفی کلاته اظهار داشت: در بازرسی از متخلفین لاشه یک میش وحشی به همراه یک قبضه اسلحه برنو ۳۰۸ دوربین دار، ۱۰ عدد فشنگ و دوربین چشمی کشف و ضبط گردید.

متخلفین مبلغ یکصد میلیون ریال بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست ناشی از شکار غیر مجاز یک میش وحشی را به حساب دولت واریز و فیش مربوطه را به دادگاه ارائه نمودند.

همچنین متهمین در دادگاه به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۲ قانون شکار و صید به حبس از سه ماه تا سه سال و یا بر اساس مصوبه جدید هیات دولت به جزای نقدی از سی میلیون ریال تا پنجاه میلیون ریال محکوم خواهند شد.

بر اساس ماده ۱۴ قانون شکار و صید اسلحه و ادوات کشف شده از متخلف تا اتمام رسیدگی به پرونده و تعیین تکلیف از سوی دادگاه، توقیف و در اختیار اداره محیط زیست می باشد.

مقام قضایی می تواند با استناد به ماده مذکور و ماده ۲۱۵ قانون مجازات اسلامی نسبت به ابطال مجوز حمل سلاح کشف شده اقدام و دستور مصادره اسلحه های مربوطه به نفع دولت را صادر نماید.

+1
0
  

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>