عامل شکار دو قوچ وحشی در پارک ملی صیدوا به جزای نقدی محکوم شد

پایگاه خبری دیده‌بان محیط زیست ایران (IEW): ظهر روز چهاردهم آبان‌ماه سال گذشته نیروهای محیط زیست مهدیشهر حین گشت‌زنی در پارک ملی صیدوا متوجه صدای شلیک چندین گلوله شده و به جست‌وجوی منطقه پرداختند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهدیشهر در این باره گفت: محیط‌بانان حین دوربین‌کشی دو شکارچی را مشاهده نموده و جهت برخورد قانونی با متخلفین وارد عمل شدند.

فرامرز اسفندیاری اظهار داشت: شکارچیان با مشاهده مامورین اقدام به فرار نموده و محیط‌بانان موفق شدند پس از تعقیب‌وگریز یکی از متخلفین را در دستگیر نمایند.

در بازرسی از شکارچی متخلف لاشه دو قوچ وحشی، یک اسلحه شکاری دولول (مجاز) و سایر ادوات شکار کشف‌وضبط و متهم به مراجع قضایی معرفی گردید.

متهم دستگیر شده در جریان بازجویی‌ در پاسگاه انتظامی همدست خود را نیز معرفی نموده و متهم متواری نیز به دادسرا احضار شد.

متهم ردیف اول در جریان بازجویی در دادسرا اظهار داشت: «بنده میخواستم یک شکار بزنم اما متاسفانه هول شدم دو تیر در کردم ناخواسته دو شکار افتاد که بعد از تیراندازی ماموران شکاربانی آمدند ایست دادند اول ترسیدم فرار کردم و بعد پشیمان شده و خودم را تسلیم کردم. بنده‌ی حقیر از این عمل خود پشیمان هستم.»

در جریان رسیدگی به این پرونده در دادگاه عمومی مهدیشهر، متهم ردیف اول بر اساس محتویات پرونده مجرم شناخته شده و و با استناد به قانون شکار و صید و مصوبه هیات دولت به‌جرم شکار دو قوچ وحشی به پرداخت هشتاد میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد.

همچنین متهم ردیف دوم با توجه به انکار مشارکت در جرم و قبول تمام مسئولیت‌ها توسط متهم ردیف اول از اتهامات وارده تبرئه گردید.

بر اساس آخرین نرخ بهای جانوران وحشی به‌لحاظ مطالبه ضرر و زیان وارده به محیط زیست، جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیرمجاز هر یک قوچ وحشی معادل ۲۵۰میلیون ریال تعیین شده است. بنابراین متهم می‌بایست مبلغ پنجاه میلیون تومان به حساب دولت واریز نماید.

0
-120
  

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>