عامل شکار قوچ وحشی در انار دستگیر و پس از واریز ۲۵ میلیون تومان جریمه نقدی به دادگاه معرفی شد

پایگاه خبری دیده‌بان محیط زیست ایران (IEW): چند روز قبل نیروهای محیط زیست شهرستان انار گزارشی از شکار یک قوچ وحشی دریافت نموده و به تحقیق در این رابطه پرداختند.

احمد شجاعی رییس اداره حفاظت محیط زیست انار گفت: محیط‌بانان در جریان تحقیقات خود متوجه شدند شکارچی قصد دارد گوشت شکار را به تهران منتقل نماید.

نیروهای محیط زیست با هماهنگی دادستان و همراهی پلیس امنیت مسیر متهم را زیر نظر گرفته و خودروی وی را متوقف نمودند.

در بازرسی از خودروی متهم گوشت و اجزای بدن یک قوچ وحشی، یک اسلحه گلوله‌زنی، دوربین اسلحه و دوربین چشمی و تعداد ۲۶ عدد فشنگ مربوطه کشف و ضبط شد. شکارچی متخلف جهت رسیدگی به جرم به مراجع قضایی معرفی گردید.

متهم مورخ ۹۹/۴/۲۱ مبلغ ۲۵ میلیون تومان بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست ناشی از شکار قوچ وحشی را به حساب دولت واریز و فیش مربوطه را به دادسرا ارائه نمود.

همچنین متهم در دادگاه به‌جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی حمایت شده محاکمه و بر اساس ماده ۱۲ قانون شکار و صید به حبس از سه‌ماه تا سه‌سال و یا بر اساس مصوبه هیات دولت به جزای نقدی از سی میلیون تا پنجاه میلیون ریال محکوم خواهد شد.

بر اساس ماده ۱۴ قانون شکار و صید اسلحه و ادوات کشف شده از متخلف تا اتمام رسیدگی به پرونده و تعیین تکلیف از سوی دادگاه، توقیف و در اختیار اداره محیط زیست می باشد.

مقام قضایی می تواند با استناد به ماده مذکور و ماده ۲۱۵ قانون مجازات اسلامی نسبت به ابطال مجوز حمل سلاح کشف شده اقدام و دستور مصادره اسلحه مربوطه به نفع دولت را صادر نماید.

+86
-1
  

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>