عاملین شکار دو شوکا در مناطق جنگلی البرز مرکزی دستگیر شدند

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست ایران (IEW): روز چهارشنبه مورخ ۹۸/۱۰/۲۵ نیروهای محیط زیست منطقه حفاظت شده البرز مرکزی متوجه حضور یک موتور سیکلت مشکوک با دو سرنشین در جنگل صلاحدین‌کلا شده و به تعقیب آنان پرداختند.

رییس منطقه حفاظت شده البرز مرکزی در این باره گفت: راکب موتور سیکلت با مشاهده خودروی مامورین متواری شده و پس از مدتی تعقیب و گریز متوقف گردید.

مهدی کیا اظهار داشت: در بازرسی از سرنشینان موتور سیکلت لاشه دو شوکای تازه شکار شده و دو قبضه اسلحه گلوله‌زنی برنو دارای جواز حمل کشف و ضبط شد.

شکارچیان متخلف که قصد داشتن با خبر کردن دوستان خود و افزایش جمعیت، با مامورین درگیر شده و آثار جرم را از بین ببرند با حضور نیروی انتظامی در محل به همراه موتورسیکلت و اسلحه‌های کشف شده به پاسگاه انتظامی منتقل و پس از تشکیل پرونده جهت رسیدگی به جرم به مراجع قضایی معرفی شدند.

بر اساس  آخرین نرخ بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه ضرر و زیان وارده به محیط زیست، جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیرمجاز هر یک شوکا معادل ۵۲۵ میلیون ریال تعیین شده است. بنابراین متهمین می بایست مبلغ ۱۰۵ میلیون تومان به حساب دولت واریز نمایند.

همچنین متهمین در دادگاه به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی محاکمه و بر اساس ماده ۱۲ قانون شکار و صید به حبس از سه ماه تا سه سال و یا بر اساس مصوبه جدید هیات دولت به جزای نقدی از سی میلیون تا پنجاه میلیون ریال محکوم خواهد شد.

+48
0
  

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>